تاریخ : 1398,دوشنبه 15 مهر20:18
کد خبر : 69949 - سرویس خبری : اخبار

پنج درصد جانبازی یا آغاز دربدری؟!


پنج درصد جانبازی یا آغاز دربدری؟!

به کارکنانی که در زمان جنگ بیش از ۶ در مناطق عملیاتی خدمت کرده اند ۵درصد جانبازی و به تبع آن، تسهیلاتی در نظر گرفته اند. این در حالیست که...

۱) برابربند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، به کارکنانی که در زمان جنگ بیش از ۶ در مناطق عملیاتی خدمت کرده اند ۵درصد جانبازی و به تبع آن، تسهیلاتی در نظر گرفته اند. این در حالیست که قبل از این در سال ۱۳۹۱ در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز برای حاضرین در جنگ به تناسب حضورشان امتیازاتی مصوب گردیده است ولی از آنجائی که در کشور ما فقط قانون مصوب می شود و قابلیت اجرایی ندارد، تاکنون غافل مانده و کاری صورت نگرفته است.

۲) در تیرماه سال ۱۳۹۷ یگان های نزاجا اقدام به تشکیل پرونده به استناد بند الف ماده ۸۷ کرده و رزمندگان را ۳۰ سال پس از اتمام جنگ به شهرها و بیمارستان های نزاجا گسیل کرده تا با معاینه با هزینه آزاد، برای اینان مدارک پزشکی تهیه و تکمیل نمایند؛ که این مشکلات عدیده ای را برای این یادگاران ۸ سال دفاع مقدس به بار آورده است؛ از جمله دوری راه از محل سکونت تا خدمت، سالمندی و انواع بیماری های جسمی، هزینه های سنگین بابت تردد و اسکان، هزینه های معاینه با تعرفه آزاد و غیره.

۳) اکنون که تعدادی از این عزیزان موفق به عبور از خان های یادشده گشته و پرونده ۴ گانه ای را تشکیل داده و به تهران ارسال شده، با گذشت ۶ماه حتی بیشتر، هیچ اقدامی صورت نگرفته و کسی هم پاسخگو نیست. یگان ها اعلام می کنند به تهران ارسال و تحویل شده و در تهران هم سازمانی، ارگانی، دفتری شخصی جوابگو نیست. (بعضی از عزیزانی که پرونده داده اند به علت کهولت سن، قبل از اقدام فوت نموده اند)

۴) اگر موارد یادشده را کلا" نادیده بگیریم و بخواهیم قانون مصوب را اجرا کنیم، مدت منطقه عملیاتی همه ی رزمندگان حاضر در جنگ در معاونت احتیاط شعبه ی ایثارگران موجود است و نیاز نیست کسی از جایش تکان بخورد. کافیست با انگشت به دکمه اینتر سیستم اشاره بفرمایند تا قانون را بدون کم و کاست برای واجدین شرایط اقدام‌ نماید و دیگر این همه سرگردانی و اتلاف نیروی نسانی و مکاتبات مدید نیاز نیست.

۵) اگر مسئولین محترم چند صباحی کوتاهی بکنند که حتما" خواهند کرد، همه ی این عزیزان دارفانی را وداع کرده و کسی در جلو دفاتر این مسئولان زحمتکش حاضر نشده و سبب ناراحتی آنان نخواهد شد.

۶) حال درعوض این رنج کشیدگان جنگ کرده خون دل خورده، مجلس طرحی را مصوب کرده که کارمندان عادی و نظامی که در زمان جنگ هنوز به دنیا نیامده بودند ولی الان شرف حضور در شهرهای مرزی را دارند از ۲۵ درصد مزایای ایثارگری برخوردار باشند و بازنشستگان نیز شب روز در گروه های مجازی فقط می توانند افسوس بخورند که آیا مصوبان این قانون واقعا" موقع تهیه این طرح،  رزمندگان ۸سال دفاع مقدس را به خاطر نداشتند و یا فکر می کردند همگی از این دنیا رخت بر بسته اند.

۷) گاهی می گویند وزارت دفاع و ساتا مسئول اجرای امور رزمندگان و ایثارگران است؛ کسی می تواند بگوید چه تسهیلاتی برای ما در نظر گرفته شده که از ساتا طلب کنیم!

۸)سرانجام مشکلات و مسائل بازنشستگان ۸سال دفاع مقدس حق برخورداری از مزایای ایثارگری است که در فیش حقوقی قید نمی شود واعلام می شود در دل حقوق است. هیچ بازنشسته ای راضی نیست حق ایثارگری در دل حقوقش باشد ولی در کشوری به این پهناوری کسی پاسخگویی این عزیزان نبوده و به درخواستشان اهمیت داده نمی شود.
 رزمنده ۸سال دفاع مقدس
انتشار بدون تحریف آزاد است...

*شهری


کد خبرنگار : 23