تاریخ : 1398,سه شنبه 16 مهر13:13
کد خبر : 69995 - سرویس خبری : اخبار

نقش سپاه در حوزه فرهنگی بی‌بدیل است



سردار «علی‌محمد نائینی» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در جلسه عمومی با کارکنان این مرکز، با اشاره به دیدار ۱۰ مهر سال جاری فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت که این دیدار به‌عنوان یکی از دیدار‌های تاریخی و سرنوشت‌ساز بود؛ خصوصا که برای ادامه حرکت سپاه، بسیار تعیین‌کننده بود و نقش راهبردی داشت.

وی با اشاره به این‌که رهبر انقلاب اسلامی رضایت ۱۰۰ درصدی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتند، گفت: البته ایشان فرمودند «من قانع نیستم و سپاه مورد انتظار، سپاهی است که باید خودش را در مؤلفه‌هایی که مؤلفه‌های قدرت سپاه است ۱۰۰ برابر کند».

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این سخن رهبر انقلاب اسلامی باید تبدیل به گفتمان شود، افزود: ما برای این گفتمان نیاز به اخلاص و روحیه جهادی داریم و باید بدانیم که شکر نعمت ولایت از این رضایت ۱۰۰ درصدی، تقویت همان مؤلفه‌های سپاه است.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی به‌منزله قدرت‌سازی است، تصریح کرد: منظور از کار فرهنگی یعنی این‌که با قدرت وارد عرصه فرهنگ شویم و تولیدات داشته باشیم و البته این تولیدات باید جریان‌ساز باشند.

سردار نائینی با اشاره به نقش سپاه در مدیریت فرهنگی کشور، یادآور شد: شعر انقلاب، راهیان نور، تولیدات هنری و رسانه‌ای، یادواره‌ها و کنگره‌ها همگی در سپاه تولید شده و جریانی است که سپاه آن را مدیریت می‌کند؛ بنابراین نقش سپاه در حوزه فرهنگی بی‌بدیل و با ارزش است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار به نکات استراتژیکی نیز اشاره داشتند، عنوان کرد: ایشان فرمودند جغرافیای مقاومت آن‌قدر باید گسترش پیدا کند که به تحقق تمدن اسلامی و درنتیجه به برچیدن بساط صهیونیست‌ها منجر شود؛ لذا باید در پی تربیت نیروی انقلابی در همه کشور‌های منطقه باشیم.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تأکید کرد: عامل اصلی قدرتمندی ما همین است؛ تحقق جامعه توحیدی همان نگاه حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است و باید ما مقدمات ظهور را ایجاد کنیم.


منبع : دفاع پرس