تاریخ : 1398,چهارشنبه 17 مهر16:20
کد خبر : 70002 - سرویس خبری : اخبار

بیانیه مشترک تشکل های شاهد و ایثارگر سراسر کشور


بیانیه مشترک تشکل های شاهد و ایثارگر سراسر کشور

تشکل های ایثارگران درباره نتایج غیرقابل جبران عدم اختصاص اعتبارات کافی برای بیمه و درمان ایثارگران از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه هشدار دادند.

فاش نیوز -  تشکل های ایثارگران درباره نتایج غیرقابل جبران عدم اختصاص اعتبارات کافی برای بیمه و درمان ایثارگران از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه هشدار دادند.

بسمه تعالی
باسلام و احترام

از جانب کلیه تشکل های شاهد و ایثارگر کشور به ویژه جانبازان، آزادگان و خانواده ی معظم شهدا که همواره از کیان کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع نموده اند خطاب به مسئولین اجرایی (بخصوص سازمان برنامه و بودجه) به عرض می رساند:

همانطور که توجه و اهمیت دادن به مسائل امنیتی، سیاسی و نظامی بخشی از امنیت ملی کشور است، درعین حال توجه و رسیدگی به مسائل و مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، معیشت، تامین غذا و دارو و خدمات پزشکی هم بخشی از امنیت ملی کشور و جامعه می باشد.

با توجه به حضور مؤثر و به موقع ما ایثارگران در صحنه های مختلف دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین اینکه آراء ما در هر انتخاباتی، اثرگذار و سرنوشت ساز  بوده و  هست؛ در نتیجه بایستی انتقادات و پیشنهادات به حق ما ایثارگران هم معتبر بوده و مورد توجه قرار گیرد.

مدت هاست سازمان برنامه وبودجه با عدم تامین بودجه لازم، بیمه دی را به اسارت گرفته، که به تبع آن، بیمه دی هم خانواده شهدا و مجموعه ایثارگران و جانبازان را به اسارت و سخره گرفته است. حدود یک سال است بیمه دی طلب برخی از مراکز درمانی، پزشکان، پیراپزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، سونوگرافی ها، رادیولوژی ها و فیزیوتراپ های طرف قراداد بنیادشهید و امورایثارگران را پرداخت نکرده است که همین تعلل باعث شده است خدمات پزشکی مراکز طرف قرار داد بیمه دی بنیادشهید به جامعه ایثارگران قطع و یا به پائین ترین حد در طول تاریخ بعد ازانقلاب برسد!

برای مثال ادامه ی حیات جانبازان شیمیایی بستگی به اسپری تنفسی سروتاید و.... دارد که به دلیل عدم حمایت مالی بیمه ی مکمل(بیمه دی)، این عزیزان از این داروی حیاتی محروم می باشند. لذا این عدم توجه و همکاری و عمل نکردن به خواسته برحق جامعه ایثارگری، بخشی از امنیت ملی جامعه را به مخاطره می اندازد. درصورت توجه و همکاری آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در تامین بودجه درمانی ایثارگران، این مشکل و معضل برطرف خواهد شد که متآسفانه تاکنون در این مورد کم لطفی شده و توجه کافی به عمل نیامده است.

لذا مطالبه ی قانونی و بحق، تشکل های شاهد و ایثارگر جهت تأمین بودجه دارو و درمان از هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه این است که تا دیر نشده و امنیت ملی جامعه به خطر نیفتاده، احساس مسؤلیت نمائید و برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشید.


تشکل های شاهد و ایثارگر سراسر کشور شامل:

- تشکل پیام آوران ایثار

- انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح های شیمیایی استان فارس

- انجمن خادمان شهدای حرم و منا

- انجمن کارآفرینان برتر

- مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح

- کانون آرامش ایثارگران

- کانون همبستگی فرزندان شاهد

 


کد خبرنگار : 23