تاریخ : 1398,چهارشنبه 24 مهر15:30
کد خبر : 70025 - سرویس خبری : اخبار

با تلاش انجمن جانبازان نخاعی

مسیر راهپیمایی اربعین برای جانبازان مناسب سازی شد


مسیر راهپیمایی اربعین برای جانبازان مناسب سازی شد

انجمن جانبازان نخاعی از تسهیل حضور جانبازان، بویژه جانبازان ویلچری در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی خبرداد.

فاش نیوز - مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی که برای هماهنگی های لازم به منظور سهولت حضور جانبازان در مراسم راهپیمایی اربعین به عراق سفر کرده بود از ایجاد شرایط مناسب تر و احداث و آماده سازی سرویس های بهداشتی مناسب در مسیر نجف تا کربلا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، جانباز"حسین اسرافیلی"مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی، که طی سفری 6 روزه به منظور انجام هماهنگی و پیگیری امور مناسب سازی اماکن اقامتی و نظارت بر احداث سرویس های بهداشتی مناسب در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، ویژه کاروان های جانبازان نخاعی و قطع عضو اعزامی از تهران و همچنین برای جانبازان ویلچری، معلولان و سالمندانی که در ایام اربعین حسینی توفیق حضور و پیاده روی خواهند یافت،  به کشور عراق و عتبات عالیات داشت است، اعلام کرد که به لطف خدا و توجهات ائمه اطهار علیهم السلام، موارد مذکور با همکاری مسئولین موکب ها و برخی از نهاد و ارگان ها، عملی شده و مناسب سازی و اقدامات لازم در این زمینه ها با موفقیت انجام گرفته است و این مکان ها با نصب بنری به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی در مسیر مشخص شده است.

بنا براین گزارش، تعداد 6 مجموعه که در مجموع دارای 20 سرویس بهداشتی(2 سرویس دارای توالت فرنگی با دستگیره کمکی، دوش دستی، درب بازشونده به بیرون، در ابعاد 170 سانت در 180 سانت) احداث و آماده استفاده جانبازان ویلچری می باشد.

به گفته اسرافیلی، در این سرویس های بهداشتی همچنین تعداد 18توالت ایرانی 8 توالت در ابعاد 150در270 مناسب ورود ویلچر با دوش دستی (10 سرویس برای خانم ها 10 سرویس برای آقایان) پیش بینی شده؛ ضمن اینکه محلی هم برای تعویض پوشک بچه در نظر گرفته شده است.

آدرس سرویس های بهداشتی مناسب سازی شده در مسیر راهپیمایی اربعین حدفاصل نجف تا کربلا که برای جانبازان، خصوصا" جانبازان ویلچری مناسب سازی شده به این شرح است:

- عمود 170 جنب تابلو و موکب امام رضا(ع).

- عمود 267 جنب موکب السادات حسین(ع).

- عمود 511 خدمه الحسین(ع).- مستوصف الامام علی ابن موسی الرضا(ع).

- عمود 751 جنب احباب الرضا(ع) - کنار موکب زینب الحورا، داخل کوچه.

- عمود 920  (اطراف مجموعه باز است و موکبی نیست).

- عمود 1125 کنار حسینیه احزان زینب (تابلو زرد رنگ) و حسینیةالعقیله زینب، داخل کوچه.


کد خبرنگار : 23