تاریخ : 1398,پنجشنبه 18 مهر12:18
کد خبر : 70031 - سرویس خبری : اخبار

مسیری که محول‌الاحوال دل‌های سوخته است



دلت که هوای حرم امام حسین کند، دیگر به سختی راه فکر نمی‌کنی. کوله پشتی‌ات را می‌بندی و با پای پیاده راهی حرم عشق می‌شوی. سختی راه را نمی‌بینی، تماما عشق است؛ عشق به حسین (ع). ساعت‌ها پشت مرزها ماندن و طی کردن مسیر نامناسب، هیچ‌کدام نمی‌تواند شیرینی این سفر را به کامت تلخ کند. در مسیر مردم عراق از زائران پذیرایی می‌کنند. در این مسیر دیگر قومیت، زبان، ملیت و... مهم نیست. همه با یک هدف و آن هم عزاداری سالار شهیدان به این مسیر آمده‌اند.

در مسیر تصاویر شهدا نگاه‌ها را جلب می‌کند. روی بسیاری از کوله‌پشتی‌ها تصویر یک شهید نصب شده است. هر کدام از زائران به نیابت از یک شهید قدم در این مسیر گذاشته‌اند. در میان تصاویر شهدا، تصویر شهدای مدافع حرم نیز به چشم می‌خورد. سال‌ها قبل که مردم نام داعش و خباثت‌هایش را شنیده بودند، جوانانی برخاستند و به دفاع از کشور شتافتند. آن زمان دشمن برای بر هم زدن افکار عمومی، شایعاتی درست کرد و دهان به دهان چرخید اما وقتی حقیقت داعش و جوانمردی جوانان ایرانی مشخص شد، نگاه‌ها و افکار تغییر کرد. این بار مردم به صورت خودجوش برای شهدا یادواره برگزار می‌کردند.

اگر جوانان امروز شهدای دفاع مقدس را ندیده‌اند و تنها نام، هدف و زندگی‌نامه‌شان را در کتاب‌ها خوانده‌اند، حالا با چشم خود جوانانی را دیدند که چشم خود را بر روی دلبستگی‌هایشان بستند و برای دفاع از حرم آل الله راهی سوریه شدند. این شهدا نیز باعث سرافرازی ما هستند زیرا دشمن گمان می‌کرد که با تحریم، تهاجمات فرهنگی و ... توانسته است جوانان را نسبت به اسلام و دفاع از کشور دلسرد کند ولی حالا بار دیگر جوانان انقلابی حساب و کتاب‌های دشمن را بر هم زده‌اند.

در دوره‌ای آنقدر خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌های شهدای دفاع مقدس دور از دسترس برای جوانان تصور شد، که برخی می‌گفتند ما کجا و شهدا کجا!! اما نسل امروز شهدایی که هم سن و سال خودشان بودند برخی از دسته متحول شده‌ها بودند مثل شهید قربانخانی. او جوان بود. جوان هم خطاهایی دارد اما یک روز تصمیم گرفت با دوستانش راهی سفر اربعین شود. شاید خودش هم فکرش را نمی‌کرد که این سفر چنین تحولی در او ایجاد خواهد کرد. دیگر او مجید سابق نبود. این سفر مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. او پس از بازگشت اعلام کرد که می‌خواهد به سوریه برود. برخی باور نکردند و برخی دیگر او را به سخره گرفتند اما او رفت و در این راه شهید شد. مجید قربانخانی تنها کسی نیست که در مسیر اربعین، متحول شده است.

حالا قبل از اینکه کوله‌پشتی‌تان را ببندید و راهی این سفر معنوی شوید، دقیقه‌ای صبر کنید. این بار با خود عهد ببندید که این سفر با تمام سفرهایی که در زندگی‌‌تان کرده‌اید متفاوت باشد. در این سفر محبت به سیدالشهدا (ع) را در قلب‌هایتان افزایش دهید. نتایج این سفر زمانی برایتان مشخص می‌شود که هنگام بازگشت مسیر زندگی‌تان تغییر کرده باشد. پس به تغییر بیاندیشید.


منبع : دفاع پرس