تاریخ : 1398,سه شنبه 23 مهر14:01
کد خبر : 70123 - سرویس خبری : باغ بهشت

از آرمان شهدا دفاع کنید



سعید بلوری از تخریبچیان دوران دفاع مقدس در لشگر ۲۷ محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله) در بخشی از خاطرات خو می گوید: با بچه­ ها گاهی فوتبال یا والیبال بازی می­ کردیم. برای زمین والیبال اگر تور داشتیم استفاده می­ کردیم و اگر نداشتیم گونی­ را باز کرده، به هم می­ دوختیم و آویزان می­ کردیم.

یک روز که داخل چادر ­نشسته بودیم به بچه ­ها گفتم: ما که زیاد فوتبال بازی نمی­ کنیم، کسی پینگ پنگ بلد هست؟

دو سه نفر گفتند: ما بلدیم؛ از جایی که وسایل اضافه ساختمان­های دوکوهه را نگه می­ داشتند یک در چوبی­ را آوردیم و میز درست کردیم، زیرش بلوک­های سیمانی چیدیم و با گونی، تورش را هم زدیم. یک تکه چوب از جعبه مهمات برداشتیم اره ­کردیم و مثل کفگیر، راکت ساختیم. کج و کوله بود اما می­ شد بازی کرد. بعدها که بازی رونق گرفت رفتیم و از شهر راکت ­خریدیم. من اولین بار پینگ ­پنگ را در دوکوهه بازی کردم. بعضی مسئولین که دیدند بچه­ ها با یک در چوبی، میز پینگ ­پنگ درست کردند در تهران با بازاری­ ها صحبت ­کردند، مقداری پول جمع شد و دو تا میز خریدند، آوردند و گفتند: این­ها هدیه مردم است، حالا بازی کنید.

کتاب خاطرات رزمنده جانباز، سعید بلوری از سوی گروه تحقیقاتی فتح الفتوح تدوین شده و به زودی توسط یکی از ناشران موفق دفاع مقدس، چاپ و منتشر خواهد شد.


منبع : دفاع پرس