تاریخ : 1398,پنجشنبه 25 مهر22:23
کد خبر : 70167 - سرویس خبری : اخبار

اجرای طرح نائب الشهید برای زائران پیاده حرم رضوی/ تصاویر



طرح نائب الشهید همزمان با ایام سوگواری ماه صفر در مراسم پیاده روی زائران حرم رضوی به مشهد مقدس در حال اجراست.

اجرای طرح نائب الشهید برای زائران پیاده حرم رضوی + تصاویر

 طرح نیابت شهداء در پیاده‌روی اربعین و زیارت حضرت اباعبدالله(ع) از جانب کانون همبستگی فرزندان شاهد به کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین پیشنهاد و مورد تصویب قرار گرفت. این طرح در سال 97 برای سومین سال پیاپی برگزار شد. این طرح که تا چند روز گذشته در حماسه پیاده روی اربعین حسینی در کربلا اجرا می‌شد و زائران کشورهای مختلف به نیابت از شهدای جهان اسلام به زیارت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) می‌رفتند، حالا در مراسم پیاده روی زائران حرم رضوی به مشهد مقدس در حال اجراست.

حسین نوری مسئول موکل نائب الشهید مشهد مقدس در گفتگو با تسنیم با اشاره به برگزاری این مراسم گفت: من خودم مشهدی هستم و بعد از حضور سه ساله در اجرای طرح نائب الشهید در کربلای معلی تصمیم گرفتم امسال برای برپایی این موکب در نزدیکی مشهد برای زائران پیاده امام رضا(ع) تلاش کنم. این موکب برای نخستین بار روز گذشته سه شنبه 15 آبان ماه 97 در شهر ملک آباد که 30 کیلومتری مشهد مقدس است، در محل تلاقی جاده تربت حیدریه با نیشابور مستقر شده و فعالیتش را آغاز کرده است.

وی افزود: از آنجایی که این منطقه، محل عبور زائران پیاده حرم رضوی است همگی می‌توانند در این موکب حضور پیدا کرده و با ردیافت مشخصات و کارت یک شهید ، به نیابت از او به زیارت امام رضا(ع) بروند. اینگونه هم یاد شهدا در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) زنده می‌شود و هم زائران بسیاری به نیابت از آنان زیارت خواهند رفت.

نوری در ادامه تصریح کرد: با وجود وقت کمی که برای تهیه کارتهای نائب شهید داشتیم توانستیم 5 هزار کارت از 5 هزار شهید دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و ترور آماده کرده و در موکب ر اختیار زائرین قرار دهیم. استقبال خیلی خوبی از این طرح صورت گرفته و بسیاری از کارتهای نائب الشهید در ساعت‌های ابتدایی برپایی موکب میان زائران پیاده حرم رضوی توزیع شده است.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم