تاریخ : 1398,جمعه 26 مهر21:20
کد خبر : 70174 - سرویس خبری : استان ها

تجلیل از خانواده شهید فرانسوی دفاع مقدس



مدیرکل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با حضور در منزل شهید طلبه فرانسوی دفاع مقدس «ژروم ایمانوئل کورسِل» با اهدای لوح تقدیر از این خانواده شهید تجلیل کرد.

 

تجلیل مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس از خانواده شهید فرانسوی دفاع مقدس

 سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس به همراه  مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران فارس و جمعی از همسران شهدا با حضور در منزل شهید طلبه «کورسل» از این خانواده در شیراز تجلیل کردند.

 

کوشکی در این دیدار بیان داشت: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان در مقابل بعثی‌ها و نیروهای بسیاری که از کشورهای مختلف حضور داشتند مقابله کردند و به پیروزی رسیدند که این پیروزی‌ها در مقابل دشمنان تا دندان مسلح بود.

 

وی تصریح کرد: شهید کورسل از اندک شهدای ما هست که راه روشن حق را از باطل تشخیص داد و در این راه به شهادت رسید و الگویی شد برای کسانی‌که به دنبال راه و روش حق هستند.

 

«ژروم ایمانوئل کورسِل» در سال 1964 میلادی (1345 شمسی) از مادر مسیحی و پدر مسلمان و تونسی تبار متولد شد و در سن دو سالگی به دلیل جدایی والدین با آموزه مسیحی تربیت شد.

 

«ژروم ایمانوئل کورسِل» در ایام جوانی پس از آشنایی با دانشجویان مسلمان در فرانسه و شرکت در محفل دعای کمیل آنان، کم کم به دین مبین اسلام علاقه پیدا می کند و مقدمات پذیرش آیین نورانی اسلام در وی فراهم می شود.

 

شهید کمال کورسِل در سال ۱۳۶۱ به ایران سفر کرد و تصمیم گرفت در حوزه علمیه قم به فراگیری دروس بپردازد. وی با کسب رضایت مادرش سرانجام در مدرسه حجتیه مشغول تحصیل شد. شهید کورسل در این مدت همراه با طلبه‌های حوزه علمیه به دیدار امام خمینی (ره) رفت و همیشه از این دیدار به نیکی و با شوقی وصف ناپذیر یاد می‌کرد. 

 

شهید کورسِل در سفر ریاست جمهوری وقت، حضرت آیت الله خامنه‌ای به قم، به نمایندگی از طلاب غیرایرانی سخنرانی کرد.

 

شهید کمال کورسِل بعد از مهاجرت به ایران در عملیات کربلای 2، 5 و والفجر 10 شرکت داشت و سرانجام سال 1367 در عملیات مرصاد به شهادت رسید. و پیکر این شهید در قم دفن شد.


منبع : دفاع پرس