تاریخ : 1398,یکشنبه 28 مهر15:17
کد خبر : 70189 - سرویس خبری : اخبار

حضور رئیس جمهور در منازل خانواده دو شهید و یک جانباز


حضور رئیس جمهور در منازل خانواده دو شهید و یک جانباز

رییس جمهور در ادامه دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران شامگاه شنبه ۲۷ مهر ماه همزمان با اربعین حسینی (ع) با خانواده شهیدان «علیرضا و محمدرضا بقائی» و جانباز ۷۰ درصد «عادل کریمی گیوی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس جمهور در ادامه دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران شامگاه شنبه 27 مهر ماه همزمان با اربعین حسینی (ع) با خانواده شهیدان «علیرضا و محمدرضا بقائی» و جانباز 70 درصد «عادل کریمی گیوی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
 

به گزارش «ایثار» حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در منزل دکتر «عادل کریمی گیوی» جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس با تجلیل از ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آنان در دوران دفاع مقدس و پس از آن، گفت: امیدواریم خداوند اجر صابرین و صالحین و شهدا را برای شما منظور کند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه به‌واسطه ایثار و فداکاری ملت ایران کار بزرگی در دفاع مقدس انجام شد، افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران سهم ارزشمندی در پیروزی‌های ملت ایران در دفاع مقدس و در برابر دشمنان دارند.
رییس جمهور با بیان اینکه امروز توطئه بزرگی علیه کشور و ملت ایران از سوی دشمنان به راه افتاده است، تصریح کرد: خوشبختانه مردم با فهم صحیح از شرایط و نقشه دشمنان، به خوبی مقاومت کردند و تلاش دولت هم افزایش آرامش در زندگی مردم است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز همه کسانی که در طول سالیان دراز خشم و کینه از ایران داشتند، در کنار هم حکومت را در آمریکا به دست گرفته‌اند، گفت: دولت آمریکا با فشار دشمنان ملت ایران به طور یکجانبه از توافق مورد تأیید سازمان ملل متحد خارج و با اعمال تحریم به دنبال فشار به مردم ایران است.
رییس جمهور اظهار داشت: سران صهیونیستی و سعودی و تندروهای آمریکا همه در کنار هم به دنبال اعمال فشار علیه ملت ایران هستند و در این شرایط هیچ راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر آنها نداریم.

 


دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد با دعای مردم و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همت و تلاش مسئولان از این شرایط عبور کرده و بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دکتر «عادل کریمی گیوی» جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس که پس از مجروحیت، در عرصه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و ورزشی فعال بوده و اکنون با مدرک دکترای پاتولوژی در زمینه پزشکی به مردم خدمت می‌کند، در این دیدار به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و نحوه مجروحیت و جانبازی خود پرداخت.
وی در سال ۶۵ و در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه، به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.
 
وظیفه و رسالت همه ما تداوم راه شهدا در حفاظت از کشور و‌ نظام است
رییس جمهور همچنین با حضور در منزل شهیدان علیرضا و محمدرضا بقائی، در فضایی صمیمی با پدر و مادر معظم این شهیدان دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در این دیدار صمیمی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا، کار بزرگی کرده و به گردن همه ما حق دارند، گفت: امروز سعادت نداشتیم به زیارت امام حسین (ع) مشرف شویم، اما به زیارت شما آمده‌ایم که فرزندانتان راه امام حسین (ع) را رفته‌اند.


رییس جمهور با بیان اینکه همه افتخار ما ابا عبدالله الحسین (ع) است، گفت: وظیفه و رسالت همه ما تداوم راه شهدا در حفاظت از کشور و‌ نظام است.
دکتر روحانی تأکید کرد: شهدا با ایمان راسخ خود در راه عقیده برای خدا رفتند و به بالاترین مقام رسیدند، آنان زنده‌اند و در پیشگاه خداوند روزی می‌خورند.
رییس جمهور با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا که چنین فرزندانی تربیت کرده و در راه خدا تقدیم کردند، مقام بسیار بالایی دارند، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.
در این دیدار صمیمی پدر و مادر معظم شهیدان بقائی به ذکر خاطراتی از فرزندان شهید خود پرداختند.
شهید علیرضا بقائی در سال ۶۲ در عملیات خیبر و شهید محمد رضا بقائی در سال ۶۴ در هورالعظیم به فیض شهادت نائل شدند.
در این دیدارها که حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، دکتر روحانی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد.