تاریخ : 1398,دوشنبه 29 مهر19:15
کد خبر : 70218 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

چرا مشکلات هنوز پابرجایند؟!



بنده خدا - من یک جانباز شهرستانی هستم.

 فقط خواستم بگم اگر مشکلات عدیده ای بعد از گذشت چندین سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز گریبان خانواده های محترم ایثارگران را رها نکرده و این خانواده های محترم که از شایسته ترین افراد این جامعه هستند را آزار می دهد، چندین علت دارد که فعلا جهت اطلاع خوانندگان محترم، مسئولین ذیربط و دیگران اشاره ای مختصرمی نمایم.

 اینکه اگر کسانی که در تهران زعامت امور را در این زمینه عهده دار هستند مقداری خود را ( ازما بهتران ) فرض می کنند و تلقی می کنند تصمیماتی که درخصوص این خانواده های می گیرند وحی منزل است و نهایت تدبیر را به کار گرفته اند و مو لای درز تصمیماتشان نمی رود، این چیزی است که زاییده تفکرات غلط و خود بزرگ بینی این آقایان است!

 چندین سال است از اتمام جنگ تحمیلی می گذرد و اینکه خانواده های محترم ایثارگر هنوز خیلی از مشکلاتشان حل نشده، این چیزی جز بی کفایتی مسِئولین ذیربط است؟ از انتخاب تشکل های جانبازی در تهران که آن را تعمیم می دهند به کل کشور بگیر تا از کلیه کارکنان بنیاد در تهران و نقاط دیگر کشور.

 اینکه بعد از گذشت این سال ها ایثارگران هنوز مشکل بیمه دارند، مشکل مسکن، مشکل اجرا نشدن ماده 38 و... ده ها مشکل دیگر، این نشانه این است که مسئولین ذیربط و همچنین تشکل های جانبازی خصوصا در تهران درک درستی از نحوه مدیریت صحیح و خدمات رسانی به ایثارگران ندارند، چه این تشکل ها که خود را زبان گویای عده ای خاص از جانبازان کرده اند و آن را تعمیم به کل جانبازان می دهند و چه مسئولین متولی ایثارگران.

به نظرشما وقت آن نشده است که یک مقداری از این پست ها و میزهای مدیریتی خودتان فاصله بگیرید و کار را به اهلش بسپارید؟

با همه شما (مسئولین) هستم!

با یعضی از شما که به خاطر مسائل پشت پرده امورات بیمه خانواده های محترم ایثارگر را به این بیمه یا فلان بیمه واگذار می کنید و هر ساله با کمال وقاحت این عزیزان را در مطب پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستان ها و داروخانه ها سرگردان نموده و مستاصل کرده اید.

 این یک نمونه از کارهای شماست که خود را خادم جانبازان می نامید.

در ماده 38 قانون به صراحت نحوه اجرای این قانون توضیح داده شده است. در مورد پرداخت پاداش پایان خدمت به جانبازان ازکارافتاده کلی نیز به همین منوال، چکار کرده اید؟

می فرمایید بودجه ندارید.

 بله، یه وقت بودجه نبود، ما هم چیزی نمی گفتیم. اما الآن اگر بگویید نیست قبول نداریم، اگر نبود این همه اختلاس صورت نمی گرفت (حرف زیاد است اما می خواهم به موارد دیگر اشاره کنم).

آقایان مدیر... پیشنهاد می کنم در هر شهری یک فروشگاه دایر کنید و اجناس و اقلام مختلف را از مرکز تولیدی تهیه و دراین فروشگاه ها در اختیار خانواده ها قرار دهید.

آقایان مدیر! در سطح سیاستگذاری کلان بنیاد به کجا می روید؟

وقتی به بنیاد تهران و یا در سطه کل کشور مراجعه می کنیم، سردرب اطاق های شما مزین هست به ( اتاق فلان کارشناس، فلان مشاورارشد و فلان...) خروجی این همه عناوین در این تشکیلات چیست؟ ترس از یوم الحسرت ندارید که دو دستی این میزها را چسبیده و رها نمی کنید؟

عدم کارایی شما در حیطه خدمات رسانی به ایثارگران کاملا" مشهود است. قبل از اینکه آتش به اختیار شویم حرکتی بکنید. حرف برای گفتن خیلی زیاد است، خواستم اطاله کلام نشود.

باتشکرازمسئولین محترم فاش نیوز


کد خبرنگار : 20