تاریخ : 1398,سه شنبه 30 مهر14:22
کد خبر : 70221 - سرویس خبری : استان ها

معافیت خانواده ایثارگران از هزینه های کفن و دفن!


معافیت خانواده ایثارگران از هزینه های کفن و دفن!

لایحه معافیت خانواده شهدا و آزادگان، جانبازان و خانواده آن ها و رزمندگان از هزینه‌های دفن و کفن به تصویب شورا رسید...

فاش نیوز - هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد دیروز دوشنبه 29 مهر ماه برگزار شد و لایحه معافیت خانواده شهدا و آزادگان، جانبازان و خانواده آن ها و رزمندگان از هزینه‌های دفن و کفن به تصویب شورا رسید.

 به گزارش فاش نیوز، در این نشست بیش از 10 مصوبه مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید که مهم ترین آنها لایحه معافیت خانواده شهدا و ایثارگران از هزینه های کفن و دفن و اختصاص سفر رایگان درون شهری برای مغلولان بود.

معافیت خانواده شهدا و ایثارگران از هزینه های کفن و دفن
 

 لایحه معافیت خانواده معزز شهدا و آزادگان، جانبازان و خانواده آن ها و رزمندگان از هزینه‌های دفن و کفن نیز در ادامه به تصویب شورا رسید. بر اساس این مصوبه «شهرداری مشهد مکلف است، در راستای اجرای جزء (۴) بند (ث) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به کفن و دفن والدین، همسران و فرزندان شهدا، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، جانبازان و همسران و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و رزمندگان با سابقه حضور شش‌ماه و بالاتر در جبهه، بدون دریافت بهای خدمات استفاده از سردخانه در روز اول، انتقال از داخل شهر به سالن‌های معراج، تدفین در قبور بلوک‌های عمومی یک یا دو طبقه، امور اداری و تشکیل پرونده، تغسیل و تدفین عمومی، تسطیح و بتن‌ریزی بلوک‌های عمومی و نگهداری و ترمیم‌ قبور به‌مدت ۳۳ سال، اقدام نماید.

60  سفر رایگان در ماه برای معلولان

 شورای شهر همچنین در دستور کار دیگری، لایحه ارائه خدمات حمل و نقل عمومی رایگان برای معلولان را تصویب کرد. بر این اساس شهرداری مشهد مکلف است، در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان، بند ۲۷ منشور حقوق و مسئولیت‌ های شهرنشینی شهر مشهد، ایجاد رفاه برای معلولان جسمی حرکتی و تسهیل در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی درون‌ شهری به آنها، برای هر فرد با معلولیت درجه شدید و خیلی شدید، تعداد ۶۰ سفر رایگان در هر ماه منظور نماید.

این لایحه درباره جانبازان دچار مشکلات حرکتی و جانبازان نخاعی و ویلچری هم صادق است.


کد خبرنگار : 18