تاریخ : 1398,سه شنبه 30 مهر15:28
کد خبر : 70231 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

"تا ابد با تو می مانم" روایت زندگی همسر یک جانباز



"تا ابد با تو می مانم" درباره زندگی "مریم مقدس" همسر سردار جانباز "اکبر نجاتی" است و خاطرات وی را از دوران دفاع مقدس تا پرستاری کردن از همسر جانبازش در خانه روایت می‌کند.

مریم عرفانیان نویسنده کتاب "تا ابد با تو می مانم" به خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب بازگویی خاطرات "مریم مقدس" همسر جانبازی است که از ابتدا با همسر خود در صحنه های نبرد حضور داشته و پس از مصدومیتش نیز عاشقانه از وی پرستاری کرده است.

وی درباره انگیزه خود از نوشتن کتاب "تا ابد با تو می مانم" افزود: در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری داشتم و از این طریق با زندگی همسران شهید و جانباز زیادی آشنا شدم که خانم "مریم مقدس" یکی از آنان بود.

نویسنده کتاب "تا ابد با تو می مانم" ادامه داد: از آنجا که مستندنویسی را بر استفاده از تخیلات در نوشتن ترجیح می دهم و خواهان انعکاس زندگی واقعی قهرمانان هستم مبنای نوشتن کتاب مزبور را بر مصاحبه با خانم "مریم مقدس" قرار دادم به طوری که تمام نوشته های این کتاب انعکاس مستقیم گفته های ایشان از زندگی اش است.

عرفانیان گفت: انجام مصاحبه تا چاپ کتاب پنج سال به طول انجامید و کتاب "تا ابد با تو می مانم" در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ رسید و مهرماه امسال نیز در دیداری که به همراه جمعی با رهبر معظم انقلاب داشتم آن را تقدیم معظم له کردم.

وی افزود: خانم "مریم مقدس" ۱۶ ساله بود که ازدواج کرد و یکی از شروط او برای انتخاب همسر، رزمنده یا سپاهی بودن وی بود که این مهم، نشان دهنده عشق به آرمان ها و تفکر بلند این زن است.

نویسنده کتاب "تا ابد با تو می مانم" گفت: خانم "مریم مقدس" پس از ازدواج با همسرش روانه جبهه شد و در تمام دوران جنگ کنار همسر خود حضور داشت و ماجراها و وقایع زیادی را پشت سر گذاشت و حتی فرزند خود را زیر بمباران دشمن به دنیا آورد.

عرفانیان افزود: آخرین حضور خانم "مریم مقدس" در جبهه مربوط به عملیات "مرصاد" است که در آن همسرش مصدوم می شود و دیگر نمی تواند در جنگ حضور پیدا کند.

وی اضافه کرد: خانم "مریم مقدس" پس از حضور خود در جبهه، به عنوان یک پرستار در کنار همسرش که جانبازی ۷۰ درصد به شمار می رود ایفای نقش می کند و همه سختی های دوران پرستاری را به خاطر عشق به همسرش به جان می خرد.

عرفانیان گفت: کتاب های زیادی درباره همسران یا مادران شهید نوشته شده اما کمتر به زندگی همسران جانبازان پرداخته شده است در حالی که آنان زنانی هستند که علاوه بر تحمل نگرانی ها و غصه ها و پشتیبانی از همسر در دوران جنگ، به عنوان پرستاری عاشق و دلسوز از همسر جانبازشان مراقبت کرده اند.

نویسنده کتاب "تا ابد با تو می مانم" گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، جنگ تحمیلی، طلای ناب و گنجی گرانبهاست که با قلم نویسندگان زینت می یابد و تا زمانی که قهرمانان واقعی جنگ تحمیلی وجود دارند دیگر نیازی به قهرمان سازی توسط ذهن نویسنده نیست و زندگی هر کدام از این قهرمانان به تنهایی چندین هزار کتاب است.

"تا ابد با تو می مانم" کتابی ۲۴۷ صفحه ای است که در ۲۶ فصل روایت می شود و در قطع رقعی و با تیراژ هزار نسخه و با قیمت ۳۲۰ هزار ریال توسط انتشارات آستان قدس رضوی به بازار کتاب عرضه شده است.

در فصل پایانی کتاب، خاطرات در قالب عکس ها به تصویر کشیده شده است.

 


منبع : ایرنا