تاریخ : 1398,چهارشنبه 01 آبان15:59
کد خبر : 70264 - سرویس خبری : اخبار

جزئیات برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی



رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از برپایی یادواره‌های شهدای دانش‌آموز خبر داد و گفت: هفته بسیج دانش‌آموزی از هفتم آبان با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» آغاز می‌شود.

جزئیات برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی/ از آغاز اردوهای راهیان نور تا برگزاری یادواره شهدا

سرهنگ علی صابرماهانی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور امروز در نشست خبری معرفی برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی از هفتم آبان ماه با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» آغاز می‌شود.

وی به روزشمار هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: سه‌شنبه هفتم آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری» نام دارد که در این روز عزاداری هیأت‌های دانش‌آموزی مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا(ع) به نیابت از دانش‌آموزان بسیجی سراسر کشور برگزار می شود همچنین طرح دانش‌آموزان خادمیار بسیجی به صورت نمادین آغاز خواهد شد.

صابرماهانی با بیان اینکه چهارشنبه هشتم آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی» نام دارد، گفت: در این روز مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری با حضور دانش آموزان بسیجی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

* برگزاری یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش‌آموز

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه مراسمی بر سر مزار شهید فهمیده در بهشت زهرا(س) در روز شهادت وی برگزار می‌شود، گفت: یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش‌آموز در سطح مدارس دوره اول و دوم متوسطه در روز 8 آبان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در مدارس همچنین زنگ ایثار و شهادت نواخته می‌شود و در برنامه صبحگاه مدارس متوسطه اول و دوم برنامه سخنرانی و قرائت بیانیه اجرا می‌شود.

* آغاز ششمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری آینده‌سازان

صابرماهانی اظهار کرد: پنج شنبه نهم آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمانخواهی» نام دارد که مسابقه دو رهروان شهدای دانش‌آموز ویژه پویندگان و کوهپیمایی دانش‌آموزان بسیجی ویژه پیشگامان در این روز برگزار می‌شود؛ همچنین شاهد آغاز ششمین اجلاسیه (سومین دوره)کنگره ملی همفکری آینده‌سازان در محل سابق مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در روز پنج‌شنبه دانش‌آموزان به عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدای دانش‌آموز و معلم می‌پردازند و به دیدار خانواده شهدای دانش‌آموز و فرهنگی می‌روند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه جمعه دهم آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالتخواهی» نام دارد، گفت: در این روز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، یکی از دانش‌آموزان بسیجی به سخنرانی و قرائت بیانیه می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این روز دانش‌آموزان فرمانده واحد پیشگام به دیدار نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در استان می روند تا گزارش عملکرد داشته باشند و بسیج دانش‌آموزی را معرفی کرده و به تشریح مأموریت‌های این نهاد بپردازند.

* آغاز برگزاری اردوهای راهیان نور از 11 آبان

صابرماهانی بیان کرد: شنبه یازدهم آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، بصیرت و ولایت مداری» نام گرفته است که در این روز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی سال تحصیلی 99-98 آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های روشنگری با موضوع «استکبارستیزی حول محور افول آمریکا (استکبار)»، «تبیین نظریه مقاومت فعال» و «تبیین بیانیه "گام دوم انقلاب" در سطح مدارس متوسطه دوم» از دیگر برنامه‌های این روز است.

* آغاز ثبت‌نام لیگ علمی (پایا) از 12 آبان 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور اضافه کرد: نشست‌های معرفتی، بصیرتی و تربیتی ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام (دانش آموختگان دوره یاوران ولایت) تحت عنوان «رهبر کوچک» را در این روز برگزار می‌کنیم.

وی، یکشنبه دوازدهم آبان را روز «دانش‌آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری» ذکر کرد و افزود: در این روز  دانش‌آموزان نخبه علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی با استانداران و فرمانداران و فرماندهان سپاه نواحی دیدار خواهند داشت و از این نخبگان تجلیل می‌شود؛ همچنین ثبت‌نام لیگ علمی (پایا) در این روز آغاز می‌شود.

* برگزاری مسابقات متنوع در مسیر راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی 

صابرماهانی اظهار کرد: دوشنبه 13 آبان روز «دانش‌آموز  بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی» نام گرفته است که شاهد حضور سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خواهیم بود.                                                                                 

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات متنوع  در مسیر راهپیمایی از قبیل  نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا» (وی‍ژه امیدان) و مسابقه عکس با موضوع «جلوه حضور» ویژه دوره پویندگان و مسابقه «باشکوه ترین حضور» خاص  واحدهای پیشگامان پیش‌بینی شده است.

* تهیه نشریه دیواری با موضوعات «دانش‌آموز انقلابی» و «استکبارستیزی» 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور به برگزاری اردوهای یک‌روزه طرح شهید بهنام محمدی اشاره کرد وگفت: بازدید سازماندهی شده دانش‌آموزان بسیجی دوره متوسطه دوم از مجموعه13 آبان(لانه جاسوسی سابق) و همچنین بازدید دانش‌آموزان عضو طرح شهید بهنام محمدی از مجموعه مذکور در این طرح پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: تهیه نشریه دیواری با موضوعات «دانش‌آموز انقلابی» ، «استکبارستیزی» و «مصرف و حمایت از تولیدات ملی»، ایجاد موج «استکبارستیزی» و  ترویج « مصرف و حمایت از تولیدات ملی» در فضای مجازی، برپایی نشست‌های حلقه‌های معرفتی، بصیرتی شجره طیبه صالحین و حلقه‌های تربیتی رهبر کوچک و برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع «نقش دانش‌آموزان در رونق تولید و حمایت از تولیدات ملی» از جمله برنامه‌ها در هفته بسیج دانش‌آموزی است.

صابرماهانی افزود: رونمایی از طومارهای دانش‌آموزان بسیجی پیرامون«تلاش پیوسته در جهت تحقق آرمان "تمدن سازی" نظام اسلامی» و «تربیت انقلابی دانش‌آموزان و همچنین توجه جدی‌تر آموزش و پرورش به موضوع پرورش و تربیت نسل آینده»، برگزاری نمایشگاه از عملکرد و فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در سطح مدارس و دعوت از خانواده معزز شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در برنامه‌های مدارس جهت تبرک و کسب فیض معنوی، از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/


منبع : فارس