تاریخ : 1398,چهارشنبه 01 آبان18:24
کد خبر : 70267 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

درک نادرست مسئولین از شرایط ایثارگران!


درک نادرست مسئولین از شرایط ایثارگران!

افرادی که ایثارگران را متهم به ویژه خواری می کنند، از شرایط سخت و دشوار زندگی جامعه هدف بی خبرند.

قاش نیوز - افرادی که ایثارگران را متهم به ویژه خواری می کنند از شرایط  سخت و دشوار زندگی جامعه هدف دور و بی خبر هستند.

متاسفانه برخی از افراد جامعه و مسئولان، ایثارگران را به ویژه خواری و دریافت امتیازات گوناگون متهم می کنند و معتقدند آنها تافته ی جدا بافته نیستند و حق ندارند از امتیازات و تسهیلاتی جدا از سایر مردم استفاده کنند.

 اینها فقط شعارهای فریبنده ای است که نیت اصلی اشاعه دهندگان آنها تضعیف نیروهای ارزشی انقلاب است، زیرا کسانی که ایثارگران را متهم به ویژه خواری کرده اند، خودشان به طور کامل از مردم و شرایط بسیار سخت و دشوار زندگی دور هستند و گرفتار انواع ویژه خواری، حقوق های نجومی و ... هستند.

 این در حالی است که در کشورهای جهان، امتیازات و تسهیلاتی برای رزمندگان و نیروهای نظامیشان که در دفاع از میهن مجروح یا کشته شده اند وجود دارد که بسیار گسترده و بیشتر از امتیازات و تسهیلات ایثارگران کشورمان است اما نه تنها هیچ یک از مردم آن کشورها به اینگونه امتیازات و تسهیلاتی که برای رزمندگان و مدافعان میهنشان تعلق گرفته، اعتراضی نمی کنند بلکه امتیازات اختصاص یافته به مدافعان را حق طبیعی و قانونی آنها می دانند.

 اگر هنوز مشکلات عدیده بعد از گذشت ده ها سال از پایان جنگ تحمیلی گریبان خانواده های ایثارگران را که از شایسته ترین افراد جامعه هستند رها نکرده است و  آنها را آزار می دهد، علت های مختلفی دارد.

 اینکه بعد از گذشت این سال ها ایثارگران هنوز مشکلات بیمه ای، درمان، مسکن، اجرا نشدن ماده 38 و... ده ها مورد دیگر را دارند، نشانه این است که مسئولین ذیربط هنوز درک درستی از نحوه مدیریت صحیح و خدمات رسانی به ایثارگران را ندارند. مشکل اصلی ایثارگران در کشور ما تصویب قانون و اختصاص بودجه نیست، بلکه فقدان اراده در اجرا و اولویت خدمت رسانی به ایثارگران است و این به دلیل تفکر جناحی است.

 حاکمیت اسلامی تنها حکومتی است که حاکمیت ملی را بر اساس اراده و خواست اکثریت مردم درنظر گرفته است، در حالیکه در کشورهای لیبرالیستی حاکمیت وابسته به اراده و خواست ثروتمندان و قدرتمندان است که توسط رسانه ها و تبلیغات گسترده و پُر هزینه، آن را در اختیار گرفته و نقش مردم در اینگونه حاکمیت بسیار ضعیف و غیر موثر است. بنابراین هر دولتی که با ابزار رسانه و تبلیغات در راستای فریبکاری و ریاکاری گام بردارد، محکوم به شکست خواهد بود.

پایان


کد خبرنگار : 18