تاریخ : 1398,چهارشنبه 08 آبان11:30
کد خبر : 70307 - سرویس خبری : ورزشی

از سوی دانشگاه شهید بهشتی

به یک جانباز نخاعی دکترای افتخاری اعطا می‌شود


به یک جانباز نخاعی دکترای افتخاری اعطا می‌شود

با موافقت دکترنصیری، رئیس دانشگاه و دکتر فارسی، رئیس دانشکده علوم ورزشی و تندرستی شهید بهشتی، مقرر گردید پس از طی مراحل اداری و تصویب موضوع در شورای دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی به جانباز موسی سلامت اعطا گردد.

فاش نیوز - دانشگاه شهید بهشتی با تقدیر از فعالیت های پیگیرانه فرهنگی ورزشی یک جانباز نخاعی، از اعطای دکترای افتخاری به وی خبر داد.

برپایه این گزارش، با موافقت دکترنصیری، رئیس دانشگاه و دکتر فارسی، رئیس دانشکده علوم ورزشی و تندرستی شهید بهشتی، مقرر گردید پس از طی مراحل اداری و تصویب موضوع در شورای دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی به جانباز موسی سلامت اعطا گردد.

همچنین به منظور ارج نهادن به فعالیت های مستمر این جانباز نخاعی، طی مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی تهران، از سال ها حضور موثر جانباز نخاعی 70% "موسی سلامت" در فعالیت های اجتماعی و ورزشی تقدیر شد.

در همین رابطه، یکی از اساتید این دانشگاه با انتشار پُستی در صفحه شخصی خود این خبر را به طرز جالب و جذابی پوشش داده و گزارش کرده است که از نظر خوانندگان و کار بران معظم فاش نیوز می گذرد:

* افتخار این را داشتم که به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی برنامه ای برای تجلیل از ورزشکار جانباز "موسی سلامت" تدارک ببینم.

عمو موسی سلامت را نمی توان به سادگی توصیف کرد، یک کِیس کاملاً قابل مطالعه است که چگونه با وجود همه مجروحیت ها و محدودیت ها (جانباز قطع نخاع 70 درصد، ناشنوا، چندین تیر و ترکش در بدن، یک تیر کنار قلب و ...) هنوز هم رسالت خود را در قبال کشورش به ویژه پاسداشت شهدا و جانبازان و ایثارگران، با بهره گیری از ظرفیت ورزش انجام می دهد؟!

عمو موسی سلامت خودش یک رسانه منحصر به فرد و پاک است که پیام های عمیق خود را به بهترین شکل به مخاطبان انتقال می دهد.

در این آئین تجلیل، رونمایی از تمبر یادبود، رونمایی از تندیس چهره، اهدای کارت دانشجویی افتخاریِ دکتری دانشکده علوم ورزشی و تندرستی، اهدا نشان ویژه ورزش دانشگاه شهید بهشتی، تقدیم لباس تیم های ورزشی دانشگاه شهید بهشتی با حضور رئیس دانشگاه شهید بهشتی، معاونین و مدیران دانشگاه، اساتید، دانشجویان و جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران از جمله همسر  وفرزند شهید سردار همدانی بعمل آمد.

با موافقت دکترنصیری ریاست محترم دانشگاه و دکتر فارسی ریاست محترم دانشکده علوم ورزشی و تندرستی مقرر گردید پس از طی مراحل اداری و تصویب موضوع در شورای دانشگاه، مدرک افتخاری در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه شهید بهشتی تقدیم ایشان گردد.

همزمان با هفته تربیت بدنی و استقبال از دانشجویان نو ورودِ رشته تربیت بدنی، اجرای زنده موسیقی وطنم توسط استاد غلامی با پیانو نوازی امیرابن عباس، اجرای قطعه "ای ایران" توسط گروه کُر  توسط  دانشجویان نو ورود دانشکده، پخش کلیپ مستند"پولیس پولیس "موسی سلامت، آئین پرچم سپاری، مسابقه، معرفی اساتید و کارکنان، تقدیر ازدانشجویان نمونه و ... از جمله برنامه های این روز بود.

- عمو موسی انشاالله اگر دانشجوی خوبی باشد که هست با طی مراسمی باشکوه مدرک افتخاری خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت می کند.

- این پرسپولیسی دو آتیشه به شوخی برای لحظاتی از انداختن شال آبی رنگ دانشگاه شهید بهشتی توسط ریاست دانشگاه به دور گردنش ممانعت می کرد که باعث خنده و انبساط خاطر همه حاضرین سالن شد.
- "پولیس پولیس" همان پرسپولیس است که موسی سلامت به خاطرمشکل در تکلم آن را پولیس پولیس می گوید.
- پرسپولیسی ها ازاین برنامه خوشحال شدند، چون موسی سلامت برای همه ماست.