تاریخ : 1398,شنبه 11 آبان13:51
کد خبر : 70432 - سرویس خبری : اخبار

جوانان، عصای موسایی انقلاب اسلامی



انقلاب اسلامی ایران مانند سایر انقلاب‌های دنیا در دل خود شگفتی‌هایی دارد که بعضا حفظ آنها و حرکت بر همان مسیر می‌تواند ضامن بقای آن باشد. از جمله آن شگفتی‌ها تکیه و اعتنای جدی و مسئولیت‌پذیرانه به جوانان و زنان است. دو قشری که معمولا از سوی بزرگان و اکابر جامعه با تخفیف و نگاهی فرودستانه نگریسته می‌شوند.

آبان ماه یکی از ایامی است که تنور انقلاب با مناسبت‌های پررنگش در آن بسیار گرم شد و کمک بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب را بر عهده‌دار گرفت. آنچه که در میان مناسبت‌های این ماه بیش از همه خودنمایی می‌کند، تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست که هم از جانب خدا (با واقعه طبس) و هم از جانب روح خدا مورد تایید و حمایت قرار گرفت، واقعه‌ای که از آن می‌توان به عنوان یکی از مشهودترین امدادهای غیبی ذات احدیت برای انقلاب نام برد. 

آبان ماه‌ برای انقلاب نوپای ملت ایران چونان غار ثور بود که وجود مبارک پیامبر (ص) در آن با کمک یک تار عنکبوت و ماده کبوتری در لانه نشسته از گزند دشمن ایمن نگاه داشته شد، همانطور که انقلاب اسلامی در این ماه با کمک شن‌ها و با استقامت و پایمردی دانشجویان انقلابی از گزند دشمن در امان ماند و برگ زرینی را در تاریخ بشریت رقم زد.

13 آبان اگرچه در ظاهر خشن می‌نمود اما مصداق روشنی از اشداء علی الکفار شد که نتیجه آن زدودن بساط شیطانی‌ترین رژیمی از ایران شد که به درستی امام (ره) از او به عنوان شیطان بزرگ یاد کرد. شیطانی که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم سیلی‌هایی که از ملت و خدای ملت خورده، از هیچ خیانت و خباثتی علیه ایران و انقلاب دریغ نکرده است؛ اما با همه این تفاسیر 13 آبان نقطه آغاز تقابل با کسانی است که خود را در مقام خدایی برای ملت‌ها تعریف کرده‌ و جای خدایان سنگی و چوبی را گرفته و درصدد تبدیل کردن افکار و عقاید ملت‌ها به سنگ و چوب هستند.

انقلاب اسلامی اما آمد تا ابراهیم‌منشانه تبر بر پیکر همه مستکبرینی بزند که نرد خدایی می‌بازند و برای مقدرات ملت‌ها نقشه می‌کشند. مستکبرینی که تا پیش از انقلاب اسلامی قرن‌ها بود که جز بله قربان نشنیده بودند. انقلاب اسلامی همه قاعده‌ها را بهم زد و به ملت‌ها یاد داد و یادآوری کرد که برای آدم بودن و آدم زیستن باید بجنگند و در این راه جوانانشان را غیرتمندانه در میدان نگه دارند تا از پس دشمنان برآیند چرا که نیروی جوانی مانند عصای موسی (ع) می‌تواند دریای مشکلات و سختی ها را شکافته و نشدنی‌ها را به شدنی‌ها مبدل کند.


منبع : دفاع پرس