تاریخ : 1398,شنبه 18 آبان18:28
کد خبر : 70552 - سرویس خبری : هنر

توصیه دو هنرمند برجسته برای پاسداشت هنرمندان شهید



دو هنرمند نام آشنا و برجسته کشور خواستار پاسداشت هنرمندان شهید به منظور آشناکردن جامعه با آنان و اعتلای هنر کشور شدند.

فاش نیوز -  دو هنرمند نام آشنا و برجسته کشور خواستار پاسداشت هنرمندان شهید به منظور آشناکردن جامعه با آنان و اعتلای هنر کشور شدند.

خالق آثار ماندگار موسیقیایی سینمای دفاع مقدس گفت: از مهمترین وظایف هنرمندان و نویسندگان و فرهیختگان جامعه به عنوان قشر نخبه و اثرگذار این است که رد آثار خود به شهدای هنرمند بیشتر بپردازند.

توصیه انتظامی و سراج برای پرداختن به شهدای هنرمند

به گزارش ستادخبری پاسداشت شهدای هنرمند، مجید انتظامی آهنگساز و نوازنده برجسته موسیقی کشور ضمن تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر پاسداشت شهدای هنرمند گفت: در خصوص ضرورت و چرایی برگزاری این گونه مراسم‌ها باید بگویم که کمترین و کوچکترین اثر این گونه نکوداشت‌ها این است که مردم و جامعه ما با این قشر هنرمند شهید آشنا خواهند شد و جامعه متوجه می‌شود که در کنار سایر اقشار و صنوف، جامعه هنری ایران نیز در راه اعتلای میهن و سرفرازی کشور ادای دین کرده و شهید داده است.
برنده چندین سیمرغ بلورین جشنواره بین المللی فیلم فجر همچنین گفت: به نظرم یکی از مهمترین وظایف هنرمندان و نویسندگان و فرهیختگان جامعه به عنوان قشر نخبه و اثرگذار مردم این است که به شهدای هنرمند بیشتر بپردازند و شمه‌ای از جلوه‌های ایثار و پایداری این شهدای گرانقدر را در آثار سمعی و بصری و مکتوب خویش منعکس کنند.

* نزدیکی هنرمندان به شهدا می تواند منشا برکات زیادی باشد
همچنین سید حسام الدین سراج هم در خصوص برگزاری مراسم شاهدان شیدایی گفت:مراسم تجلیل و تقدیر از شهدای معظم هنرمند کاری بسیار ارزشمند و ستودنی است و اینکه تفکر معنوی این شهدای هنرمند که جزء میراث معنوی و مانای فرهنگ و هنر کشور ما هستند کار ارزشمندی است و بنده بابت برگزاری این مراسم به بسیج هنرمندان کشور و بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کلیه دست‌اندرکاران آن خسته نباشید و خداقوت می‌گویم.
سراج در خصوص ترویج سیره شهدا در سطح جامعه نیز افزود: تجلیل از شهدا یک قسمت از کار است که باید در خور نام و یاد شهدای هنرمند باشکوه برگزار شود و قسمت دیگر کار این است که همه هنرمندان نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر و حتی مدیران و متولیان دستگاه های فرهنگی و هنری کشور رفتار و خوی و منش آن‌ها شبیه شهدای هنرمند شود و این نزدیکی به شهدای هنرمند در رفتار و اقوال می‌تواند منشا ثمرات و خیرات و برکات بسیار زیادی برای حوزه فرهنگ و هنر کشور باشد.

مراسم پاسداشت شهدای هنرمند باعنوان «شاهدان شیدایی» به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و بامشارکت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، بیست و هفتم آبان در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری و جامعه فرهنگ و هنر کشور برگزار خواهد شد.