تاریخ : 1398,چهارشنبه 22 آبان17:48
کد خبر : 70610 - سرویس خبری : اخبار

درخواست ایثارگران از دولت و بنیادشهید؛

به تخلفات و سوء تدبیرها در بنیاد شهید قم فوراً رسیدگی کنید


به تخلفات و سوء تدبیرها در بنیاد شهید قم فوراً رسیدگی کنید

چگونه است که در کشور اسلامی ایران قهرمانان ملی این مرزو بوم و خانواده هایشان فراموش می شوند که حتی گوش شنوایی برای شنیدن مشکلاتشان نیست و آنقدر در فشار قرار می گیرند که...

فاش نیوز -  ایثارگران خواستار پاسخگویی و رسیدگی فوری دولت و بنیاد شهید به موضوع خودسوزی ها . مسایل جاری در بنیاد استان قم شدند.

به گزارش فاش نیوز، شبکه ملی ایثارگران به عنوان نماینده قانونی ایثارگران در اطلاعیه ای با اشاره به خودسوزی چهار ایثارگر سوء مدیریت و تخلف های صورت گرفته در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و بی تفاوتی مسئولان امر به این موضوع اعلام کرد: ابتدا لازم است توجه مسئولین کشور، بخصوص متولی امور ایثارگران به سخن حضرت امام خمینی (ره)جلب شود که فرمودند: "نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند"

در این اطلاعیه ضمن درخواست از مسولان امر آمده است: چگونه است که در کشور اسلامی ایران قهرمانان ملی این مرز و بوم و خانواده هایشان فراموش می شوند که حتی گوش شنوایی برای شنیدن مشکلاتشان هم نیست و آنقدر در فشار قرار می گیرند که دست به چنین اقدام ناگواری با تبعات جبران ناپذیر می زنند. شبکه ملی ایثارگران به عنوان نماینده قانونی ایثارگران از مسئولین امر درخواست پاسخ دارد:

  1. چرا در طول چند ماه در یک شهر 4 ایثارگر دست به خودسوزی می زنند؟
  2. آیا اولین مورد که در مقابل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اتفاق افتاد زنگ خطری برای بیدار شدن نبود؟
  3.    آیا اکتفا به یک دستور روی کاغذ در حد پیگیری کافی بود؟
  4. آیا به نظر نمی رسد که این دستور فقط واکنش تبلیغاتی در مقابل افکار عمومی بوده است، که بطور عملی پیگیری صورت نگرفت و فراموش شد؟
  5. آیا این سیاست مهم و اصلی در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود ندارد که با داشتن تعداد بی شماری کارمند برنامه ریزی مدونی برای سرکشی دوره ای به جامعه هدف (حتی در حد تماس تلفنی با آنها) داشته باشند ؟
  6. آیا اگر ارتباط دوره ای با جامعه هدف برای شنیدن مشکلات شان وجود داشت این چنین اتفاقات ناگواری رخ می داد؟
  7.   چرا وقتی مسئولی ناتوان از برنامه ریزی و پیگیری مسائل حوزه تحت مسئولیتش است کنار گذاشته نمی شود؟
  8. چرا این حس پاسخگویی حداقل در مقابل خداوند در برخی از مسئولین وجود ندارد که وقتی ناتوان از انجام مستولیت خود هستند استعفا دهند و در حد شعار که "نمی گذارند برویم" بسنده می کنند؟
  9. آیا برای به خود آمدن، خودسوزی چهار ایثارگر کافی نیست؟
  10. چرا دولت محترم برای رفع این نابسامانی مدیریتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران ورود پیدا نمی کند؟

در این اطلاعیه تاکید شده است: شبکه ملی ایثارگران این بی توجهی مسئولین امر را بشدت محکوم می کند و تقاضای رسیدگی فوری نسبت به این موضوع مهم و مشکلات ایثارگران همچون بیمه، درمان، اشتغال و مشکلات ناشی از عدم اجرای قوانین مرتبط که هر روز از تریبون های مختلف، از جمله مجلس شورای اسلامی شنیده می شود را دارد.

گفتنی است شبکه ملی ایثارگران دارای مجوز قانوی از وزارت کشور و متشکل از هفت انجمن رسمی کشوری از قشرهای مختلف ایثارگران از جمله جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همسران شهدا می باشد.


کد خبرنگار : 23