تاریخ : 1398,چهارشنبه 22 آبان19:52
کد خبر : 70623 - سرویس خبری : اخبار

آقای رئیس‌جمهور!

تنها دستاورد برجام را از مردم دریغ نکنید



پس از سخنان رئیس‌جمهور درخصوص نقض عهد دشمن و به کار بردن آیه‌ای از سوره مبارکه انفال حجت‌الاسلام قاسمیان کارشناس و سخنران مذهبی با انتشار ویدئویی به ارائه پاسخ با استناد به آیات قرآن به صحبت‌های رئیس‌جمهور پرداخت.

پاسخ قرآنی حجت‌الاسلام قاسمیان به رئیس‌جمهور/ تنها دستاورد برجام را از مردم دریغ نکنید+فیلم

پس از سخنان رئیس جمهور درخصوص نقض عهد دشمن و به کار بردن آیه‌ای از سوره مبارکه انفال که حدود یک سال قبل در دانشگاه تهران بیان شد و تکرار این سخنان طی چند روز گذشته، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان کارشناس و سخنران مذهبی با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی‌اش به بیان توضیحات و ارائه پاسخ با استناد به آیات قرآن به صحبت‌های رئیس جمهور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این نوع برداشت را هیچ تفکری نمی‌پذیرد گفت: آقای رئیس جمهور اگر می‌خواهند چنین برداشت‌های عجیب و غریبی از آیات قرآن کنند بهتر است تیمی از کارشناسان تاریخ اسلام و قرآن همراه خود داشته باشند تا به این برداشت‌های ناصواب دچار نشوند.

وی ادامه داد: این برداشت را حتی اگر در بازار هم بگویید کسی قبول نمی‌کند. مثلاً فردی معاهده‌ای ببندید طرف مقابل زیر معاهده بزند باز هم معاهده ببندید باز هم طرف مقابل زیر معاهده بزند و هیچ برخورد خاصی هم نکنید و امیدوار باشید انشاالله آن فرد عهدشکن ورشکست شود.

وی با اشاره به آیاتی که از سوی رئیس جمهور قرائت شده گفت: این آیات مربوط به جنگ بدر است. آنجا پیامبر با کفار معاهده‌ای و معاهده با یهودیان داخل مدینه است. آنها مفادی از این عهدنامه را نقض می‌کنند مانند برجام، اما با این تفاوت که پیامبر (ص) برخورد شدیدی با آنها می‌کند نهایتاً یهودیان از مدینه تبعید می‌شوند و پیامبر دیگر معاهده‌ای با آنها نمی‌بندد

قاسمیان با بیان اینکه باید رئیس جمهور آیات بعدی را هم می‌خواند گفت: اگر آقای رئیس‌جمهور آیات را ادامه می‌داد متوجه می‌شود که برداشتش ناصواب است از آیه ۵۶ به بعد سوره انفال آمده است کسانی که با تو عهد بستند و عهد خود را شکستند این معاهده را به سمت آنها پرتاب کن و اگر تحرکات اینها موجب جنگ شد آنچنان برخورد سختی با آنها کن که عقبه لشکر دشمن هم حواسش را جمع کند و فکر نقض عهد هم نکند. گمان نکن دشمن با نقض معاهده می‌تواند از نظام اسلامی باج بگیرند اینها در واقع خودشان را تارومار می‌کنند و تو همه توان خود را برای مبارزه با آنها به کار بگیر.

وی ادامه داد: خداوند مؤمنان را هم یاری پیامبر (ص) توصیه می‌کند و می‌فرماید: مؤمنان هزینه جنگ‌ها را بدهند و بدانند این هزینه‌ها به سمت‌شان برمی‌گردد و نتیجه می‌دهد. از طرفی خداوند می فرماید: اگر کسی هم به تعهداتش پابرجا ماند شما هم پابرجا بمانید.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه آیه‌ای که رئیس جمهور خواند برای دورانی از نظام اسلامی است که هنوز نوپا است و به اوج قدرت نرسیده است، گفت: آن جایی که اسلام قدرت پیدا می‌کند هنگامی که طرف مقابل می‌خواهد معاهداتش را نقض کند در سوره توبه صریح آمده است اگر عهد خود را شکستند به شدت با آنها مبارزه کنید و بجنگید تا فکر نقص و هم به سر آنها نزند.

قاسمیان درخصوص برجام گفت: یک نکته به آقای روحانی بگویم و آن اینکه برجام محصول خوشبینی و اعتماد و وادادگی نسبت به دشمنان است که بارها رهبر عزیزمان تذکر دادند که این نگاه خوشبینانه نگاه نامناسبی است اما با این حال برجام یک دستاورد بزرگ داشت و آن هم این بود که همه بفهمند دشمنان در دشمنی خود کوتاهی نمی‌کنند. این را توده مردم متوجه شدند و خواهش می‌کنم این دستاورد بزرگ برجام را از مردم دریغ نکنید.

به نقل از فارس