تاریخ : 1398,چهارشنبه 29 آبان17:52
کد خبر : 70751 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

لزوم اصلاح ساختار در قوه قضائیه



فاش نیوز -  جناب آقای رییسی دستور دادند ساختارهای فسادزا را اصلاح کنند. ابتدا لازم است ساختارهای فسادزا را شناسایی کنند که در لایه های تو در توی کارشناسی، بدون توجه به عواقب و نتایج ساختارها و انطباق با ساختار اسلامی روابط اجتماعی مردم و رهبری معظم انقلاب، برحفظ ساختارهای معیوب تاکید می گردد. برای مثال کنترل جمعیت ساختاری به ظاهر لازم بود اما در میان مدت باعث صدمات جدی به جمعیت جوان کشور شده است.

در این خصوص به طور جدی تقاضا داریم لطفا" به مسئولان قضایی و دلسوزان نظام اسلامی روایت مشهور پیامبر اکرم (ص) را یادآوری فرمایید که در اصلاح هرگونه ساختار امری واجب و ضروری و بسیار لازم و موثر می باشد.

 پیامبر اکرم (ص) با اصحابش در حال عبور از صحرایی بی آب و علف توقف کردند و از اصحاب خواست هر یک مقداری هیزم جمع کنند. ابتدا اصحاب از خواست پیامبر متعجب شدند که در بیایانی بی آب و علف خواستار جمع آوری هیزم شده است؛ اما پس از جمع آوری هیزم، ناگهان با کوهی بزرگ از هیزم مواجه شدند. سپس پیامبر اکرم (ص) فرمودند گناهان کوچک همچون هیزم های پراکنده در بیابان است که به چشم نیایند اما هنگامی که آنها را جمع کنید به کوهی بزرگ تبدیل می شود.

 پیامبر اکرم (ص) در این اقدام الگوی اصلاح ساختار را برای تمام تاریخ معرفی و نشان داده است که لازم است کلیه مسئولان قضایی در نظر داشته باشند تا به اموری که به نظر کوچک می رسد بی توجه نباشند؛ فلذا به کلیه امور، اعم از کوچک و بزرگ توجه و عمل نمایند.

 یکی از ساختارهای قضایی معیوب که مغایر با تعالیم پیامبر اکرم (ص) شکل گرفته و ادامه دارد و به علت راحت طلبی دادگستری و دادسراها در ساختار دادگستری به عنوان فیلتر پرونده ها جا خوش کرده و اکثریت کارشناسان نیز با ادامه فعالیتش موافقت دارند هیات های حل اختلاف هستند که جرایم و خسارات تا مبلغ 5 میلیون تومان را رسیدگی می کنند. البته هدف هیات، سازش و جلوگیری از ورود پرونده به دادسرا می باشد لیکن نتایج اسفباری به وجود آمده که از جمله افزایش آمار نزاع خیابانی و درگیری و بروز خسارت کمتر از 5 میلیون تومن و نارضایتی از دادگستری است که مردم ترجیح می دهند به جای رجوع به هیات حل اختلاف و تحمیل هزینه تمبر و دادرسی و ماه ها علافی، خودشان به طور مستقیم برای احقاق حقوق خود اقدام نمایند؛ لذا این اشکال بزرگ که ناشی از بی توجهی به جرائم خرد در ساختار دادگستری شکل گرفته موجب تعارض و تناقض در جامعه اسلامی گردیده است.

  در ادامه آن ساختار معیوب، دومین ساختار اشتباه و غیر اسلامی در قوه قضاییه طرح تبدیل حبس به جزای نقدی و کاهش مجازات ها می باشد که معلوم نیست چه کسانی با کدام هدف با انواع توجیه و تحلیل اشتباه، مسئولان قضایی را مجاب کردند بر خلاف تعالیم اسلامی عمل کنند؛ زیرا اجرای طرح مغایر با اسلام در میان مدت موجب فروپاشی اخلاقی جامعه و حذف اجترام و حرمت شهروندی خواهد شد که نتایج جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت و مصداق فرمایش مقام معظم رهبری می باشد که فاصله گرفتن از اقدام انقلابی باعث ضرر هنگفت می باشد.

 مردم ایران خواستار نظام اسلامی می باشند و از هرگونه قانون و عرف مغایر با تعالیم متعالی اسلام بیزار هستند؛ بنابراین تقلید از کشورهای غربی و غیر مسلمان هر چند طرحی در ظاهر مطلوب به نظر آید اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتند، هر جا انقلابی عمل کردیم پیروز شدیم و هر گاه انقلابی عمل نشده باعث پشیمانی گردیده است. نمونه های ساختاری اشتباه در تمام ارگان ها وجود دارد لیکن بر اساس اصول انقلاب اسلامی و آرمان های متعالی شهیدان، می بایست به سرعت کلیه ساختارهای اشتباه و تقلیدی از غیر مسلمانان به طور کامل حذف و ساختارهای اسلامی با اقدامات انقلابی جایگزین شود.


کد خبرنگار : 20