تاریخ : 1398,چهارشنبه 29 آبان19:21
کد خبر : 70760 - سرویس خبری : استان ها

۳ میلیارد برای تجهیز مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی



 

۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی ابلاغ شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی این سازمان برای تجهیز مجتمع توانبخشی جانبازان استان ابلاغ شد.

«مرتضی انصاری‌فر» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عملیات ساخت مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی به پایان رسیده و هفته آینده از سوی پیمانکار تحویل اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان می‌شود.

وی ادامه داد: ارزیابی دقیقی برای هزینه‌های تجهیز مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی انجام نشده اما ۳۰ میلیارد ریال از سوی سازمان بنیادشهید و امور ایثارگران کشور برای تجهیز این طرح ابلاغ شده که تا کنون این میزان اعتبار جذب نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: ساختمان بخش‌های هتلینگ و کلینیک مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی نیز تکمیل شده و برای تجهیز این بخش‌ها حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که رایزنی‌ها برای جذب این اعتبار انجام شده است.

انصاری‌فر افزود: در مجموع  ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مجتمع توانبخشی جانبازان اراک هزینه شده که بخش عمده ای آن از منابع ملی و بخشی هم از منابع استانی تامین شده است.

وی اظهار داشت: بخش ورزشی و رفاهی این مجتمع آماده بهره برداری است که به زودی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و تنی چند از مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: عملیات ساخت مرکز توانبخشی جانبازان این استان از سال ۱۳۸۸ آغاز شده که به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و بدعهدی پیمانکاران در سال ۹۰ با پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد متوقف شد.

انصاری‌فر اضافه کرد: عملیات تکمیل این طرح با پیمانکار جدید از سال ۹۴ آغاز شد و اکنون این فرآیند به پایان رسیده و برای تجهیز این مجتمع نیز  ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 مرکز توانبخشی جانبازان استان مرکزی در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و زیر بنای ۱۲ هزار متر مربع و در ۶ بخش اقامتی و رفاهی، آموزشی، فرهنگی، درمانی، توانبخشی و ورزشی ساخته شده است.

استان مرکزی ۶ هزار و ۳۰۰ شهید و ۱۴ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۴۰۰ جانباز نیز بالای ۵۰ درصد هستند.

 


منبع : ایرنا