تاریخ : 1398,پنجشنبه 30 آبان13:45
کد خبر : 70785 - سرویس خبری : استان ها

بیش از ۵۰۰ قطعه زمین به خانواده ایثارگران کاشان



بیش از ۵۰۰ قطعه زمین به خانواده ایثارگران کاشان تحویل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: مقدمات آماده‌سازی و تحویل افزون بر ۵۰۰ قطعه زمین مسکونی به خانواده‌های ایثارگران این شهرستان در حال انجام است.

علیرضا چله‌دوان روز چهارشنبه در نشست کارگروه ساماندهی گلزار شهدا و مسکن ایثارگران شهرستان کاشان بیان کرد: هماهنگی لازم برای آماده‌سازی ۱۶۱ قطعه زمین واگذار شده در سایت مسکونی خاتم الانبیاء انجام شده و ۳۵۰ قطعه زمین نیز در انتهای بلوار صنعت به بیش از یک هزار خانواده ایثارگران این شهرستان تحویل خواهد شد.

وی اجرای مصوبه‌های قانونی برای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را مورد تاکید قرار داد و افزود: لازم است دستگاه‌های متولی، اجرای تعهدهای پیشین در زمینه واگذاری پلاک و نیز فرآیند تامین خدمات و آماده‌سازی اراضی را سرعت ببخشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان در ادامه از پایان مرحله دوم طرح ساماندهی گلزار شهدای مسجد جامع حبیب موسی(ع) کاشان خبر داد و یادآور شد: بزرگ‌ترین طرح ساماندهی در گلزار شهدای دارالسلام گلابچی بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید مسائل مالی آن بین شهرداری کاشان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و پیمانکار، جمع‌بندی و مراحل تحویل نهایی شود.

وی همچنین با ابراز خرسندی از ساماندهی بیشتر گلزارهای شهدای این شهرستان تصریح کرد: به استناد گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیشتر گلزارهای ساماندهی نشده شهدا در بقاع متبرکه قرار دارد که با توجه به مسائل حقوقی موقوفه‌ها، لازم است همکاری بیشتری از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در این زمینه صورت گیرد.

شهرستان کاشان سه هزار و ۷۰۰ نفر جانباز دارد که از این تعداد ۷۳ نفر جانباز ۷۰ درصد هستند.

مردم کاشان همچنین یک هزار و ۷۰۰ شهید والا مقام در دوران دفاع مقدس تقدیم جمهوری اسلامی ایران کردند.


منبع : ایرنا