تاریخ : 1398,جمعه 01 آذر17:26
کد خبر : 70812 - سرویس خبری : استان ها

خون شهید شهریاری؛ جهت‌دهنده دانشمندان کشور



شهید شهریارینماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی‌که با خدا معامله می‌کنند، جاودانه‌اند و آن‌روز خون شهید شهریاری به حرکت دانشمندان کشور جهت می‌دهد.

 حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی شامگاه روز گذشته در یادواره شهید مجید شهریاری، اظهار کرد: پیامبران تنها برای بیان نصایح اخلاقی از سوی خدای متعال مبعوث نشدند، بلکه رسالت آنان برای هدایت واقعی جامعه و سیاست‌گذاری در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بود.

 وی با اشاره به اینکه در زندگی ائمه اطهار (ع) به‌طور مکرر تلاش برای تصدی مناصب حاکمیت و در دست گرفتن قدرت مشاهده می‌شود، عنوان کرد: تمام تلاش اهل‌بیت (ع) این بود که حکومت را از طاغوت بگیرند و به دنبال سیاست‌گذاری اجتماعی بودند.

 نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این یک انحراف در سیره ائمه است که دین‌داران و اهل‌بیت (ع) را از ورود به مسائل سیاسی منع کنیم، در حالی‌که ائمه تلاش داشتند حکومت را از طاغوت بگیرند تا مردم را به سوی نور و کمال سوق دهند.

 این مسئول یادآور شد: شرط اصلی کسی‌که می‌خواهد در این عرصه ورود کند، آن است که خودساخته باشد. پیامبر اکرم (ص) برای هدایت جامعه در اوج مراتب عبودیت و کمال قرار گرفت و خداوند رسول خدا را با آداب الهی تادیب کرد و سپس کار دین و امت را به ایشان سپرد.

 وی، ائمه را راهبران امت اسلامی خواند و گفت: حاکم اسلامی باید آن‌قدر رشد کند تا بتواند مردم را به بهشت ببرد. ائمه به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نبودند و در مسائل سیاسی ورود پیدا می‌کردند.

 دولابی تصریح کرد: کسانی‌که مطیع خدا و رسول اکرم (ص) هستند، چهار گروه‌اند که شامل انبیای الهی، صدیقین، شهدا و انسان‌ های صالح می‌شود؛ انبیای الهی راهبران امت هستند و صدیقین بدون چون و چرا دعوت پیامبران را قبول کردند که امیرالمومنین اکبر صدیقین است.

 وی ادامه داد: شهدا کسانی هستند که خون خود را در راه راهبران فدا کردند و انسان‌های صالح و مومن نیز به دنبال حرکت صدیقین و شهدا قدردان فضای ایجاد شده بودند. انقلاب اسلامی هم در پرتو دعوت پیامبران شکل گرفت و اگر شهدا نبودند انقلاب به ثمر نمی‌نشست.

 نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در دوران ۸ سال دفاع مقدس، ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شدند، افزود: بعد از دفاع مقدس نیز عده‌ای در جهاد علمی شهید شدند که نمونه بارز آنان شهید دکتر مجید شهریاری است که در جهت هدایت کشور حرکت کرد و امروز خون شهید بزرگوار به دیگر دانشمندان کشور جهت می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: الگوی شهید شهریاری سیدالشهدا (ع) بود و کسی که با خدا معامله می‌کند، جاودانه می‌شود.

 دولابی تصریح کرد: اکنون قدرت جمهوری اسلامی ایران تا حدی است که دشمنان به هر حربه‌ای دست می‌زنند، شکست می‌خورند. بسیجیان نیز صالحانی هستند که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را می‌کنند و در فتنه‌هایی اخیر دشمن مانند همیشه پای کار بودند تا توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

 


منبع : ایسنا