تاریخ : 1398,چهارشنبه 14 اسفند16:30
کد خبر : 70860 - سرویس خبری : استان ها

توصیه مدیرکل بنیاد شهید گیلان به جانبازان ریوی


توصیه مدیرکل بنیاد شهید گیلان به جانبازان ریوی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: بیمارستان صابرین رشت جهت مراجعه خانواده های شاهد و ایثارگر استان تجهیز شده است.

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: بیمارستان صابرین رشت جهت مراجعه خانواده های شاهد و ایثارگر استان تجهیز شده است.

 عبدالله پاکاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: ورود ویروس کرونا به کشور در روزهای اخیر باعث مشکلاتی برای مردم شده، اما بهترین و اصلی‌ترین راه مبارزه با این ویروس پیشگیری است.

وی از تشکیل جلسات مداوم جهت بررسی وضعیت سلامت ایثارگران خبر داد و گفت: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته پیامک های بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به جامعه هدف بنیاد ارسال می شود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به مشکلات تنفسی جانبازان شیمیایی و خطر ویروس کرونا برای ریه، افزود: پیامکهای بهداشتی روزانه برای جانبازان شیمیایی استان ارسال می‌شود. محتوای این پیامک ها شامل رعایت نکات بهداشتی، اجتناب از حضور در تجمعات، پیشگیری و مراقبت است. طی روزهای گذشته بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و اسپری ضد عفونی کننده در منازل جانبازان شیمیایی شدید و متوسط توزیع شده است.

 وی تأکید کرد: توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کردن فضای سازمانی و ادارات از دیگر اقدامات جهت حفظ سلامتی پرسنل است. ایثارگران و همکاران بنیاد باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی از جمله شست‌وشوی و ضدعفونی مداوم دست‌ها و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و تجمعات غیرضروری توجه داشته باشند.

 پاکاری با اشاره به آسیب‌پذیر بودن والدین معظم شهدا و بخشی از گروه‌های جانبازی در برابر ویروس کرونا، گفت: بسته‌های بهداشتی حاوی محلول ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش به ترتیب اولویت بین والدین شهدای ۳ فرزند شهید، دو فرزند شهید و تک فرزند شهید و جانبازان ۷۰ درصد توزیع شده است.

 وی با بیان اینکه بیمارستان صابرین رشت جهت مراجعه خانوادههای شاهد و ایثارگر استان تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: پزشکان عمومی و متخصص جهت رسیدگی به مراجعه کنندگان حضور مداوم دارند لذا خانواده های شهدا و ایثارگران نگرانی نداشته باشند.


منبع : ایسنا