تاریخ : 1398,یکشنبه 03 آذر13:30
کد خبر : 70875 - سرویس خبری : زنگ خاطره

فرمانده‌ای که مثل سربازها بود


فرمانده‌ای که مثل سربازها بود

 لباس پوشیدن و منش رفتاری شهید کریمی ‌بسیار خالصانه و صاف و ساده بود. وی به نماز اول‌وقت بسیار اعتقاد داشت تا جایی که همرزمانش می‌گویند زمانی که نماز می‌شد حتی اگر در ماشین بود توقف می‌کرد و نماز اول‌وقت را به‌جای می‌آورد.

عباس کریمی ‌یکی از شهدای اطلاعات استان البرز و تهران است که نقش مهمی ‌در پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس داشت. روحیه شاداب و اخلاق خوب از ویژگی‌های ارزشمند شهید کریمی ‌بود که مورد تأکید رزمندگان آن دوران نیز بود.

مهدی عموزاده اطلاعات عملیات دوران دفاع مقدس درباره شهید عباس کریمی ‌می‌گوید:

یک زمانی بود که آقای الله‌کرم و سعید قاسمی ‌از اطلاعات منفک شدند و کل اطلاعات را تحویل شهید عباس کریمی ‌دادند. شهید همت حاج ‌عباس‌آقا را برای معارفه به سر پل‌ذهاب آورد و ما او را می‌شناختیم و خیلی با او گرم گرفتیم. یک مقطع کوتاهی که من با حاج عباس کریمی ‌بودم این بود که ما یک ماشینی تحویل گرفته بودیم که ماشین خیلی نو بود و من هم همیشه با شهید کریمی ‌بودم و هرجا برای سرکشی می‌رفت تذکراتی درخصوص بیت‌المال می‌داد. وی بسیار به موضوع بیت‌المال استفاده شخصی از ماشین تشکیلات حساس بود. یادم هست در یکی از مأموریت‌ها که با ماشین تشکیلات رفته بودیم به ما تذکر داد که در مسیر به هیچ عنوان کولر روشن نکنید، چرا که آن‌هایی که در خط مقدم جبهه هستند کولر گازی ندارند و این موضوع از نظر شرعی صحیح نیست. شهید کریمی‌ خودش را با رزمندگان قیاس می‌کرد و یا آن که خود فرمانده اطلاعات و عملیات بود اما هیچ تفاوتی بین خود و سایر رزمندگان در جبهه‌های نبرد نمی‌دید و دائما این موضوع را به نیروهای تحت امر تذکر می‌داد.

این رزمنده اطلاعات و عملیات در خاطره دیگری در‌باره حضور شهید عباس کریمی ‌در جبهه‌های نبرد عنوان داشت:

«ساده‌زیستی یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید عباس کریمی‌ بود تا جایی که یک‌‌بار برای یک جلسه خدمت فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان رسیدیم و فرمانده لشکر منتظر حضور حاج عباس کریمی ‌بود تا جلسه برگزار شود. فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان از من پرسید پس حاج عباس کریمی ‌چرا نیامد که من در جواب گفتم آقای کریمی ‌ایشان هستند که در کنار من حضور دارند و او از ساده‌زیستی شهید کریمی‌ تعجب کرد. سرهنگ رامین که آن زمان فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان بود از ساده‌زیستی مسئول ما تعجب کرده بود؛ چرا که مسئولین و فرماندهان ما یک منش و نگرش خاص بسیجی در روحشان جریان داشت.


منبع : کیهان