تاریخ : 1398,دوشنبه 04 آذر12:46
کد خبر : 70904 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

اعتقاد به ولی باید قلبی و عمیق باشد



نظر به اینکه مقام معظم رهبری در تمام امور کشور و جهان تسلط لازم را دارند و در مواقع لزوم هدایت و راهبری را به نحو احسنت انجام داده است بنابراین هیچ گونه نکته نا مفهومی وجود ندارد که رجوع به عقل نیاز باشد زیرا انسان کامل دارای عقل کامل است. لذا چنانچه شخصی دارای عقل کامل نباشد نیاز به تقلید دارد که تکلیف در شرع مقدس مشخص شده و نیاز به تعبیر و تفسیر ندارد بلکه تبعیت از عقل کل است.

 اما موضوع ولایت مداری هنگامی به عقل ارتباط پیدا می کند که پذیرش قلبی و ناشی از اعتقاد و اعتماد کامل به ولی و جانشین حضرت صاحب الامر (عج) می باشد که مخصوص شیعیان است. شخصی که غیر از این عمل کند یا راه را بر حسب منافع شخصی زیزاگ طی کند به مقصد عالی و متعالی نخواهد رسید.

 مشکلات صدر اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و امامت مسلمانان را می دانیم زیرا توسط علما و اندیشمندان و تاریخ نگاران تفسیر شده است. مشکلاتی که امروز از تفسیر علما دانستیم در مجموع به علت اثر ضعف فهم و درک ولایت بوده و خسارات بسیار جدی از سقیفه و عاشورا تا غیبت حضرت صاحب الامر (عج) به اسلام تحمیل و وارد کرد. فلذا این روزها با وجود تاریخ روشن این گونه ادعاهای مبهم از روی اخلاص و اعتقاد با هدف مقصد متعالی در آخرت نیست بلکه بنوعی دین گریزی یا دور زدن دین برای تحصیل منافع شخصی است.

چنانچه در دوران صدر اسلام شخصی تفاوت خلیفه مسلمین با خلیفه الله را ندانسته یقین داریم تظاهر به جهل کرده زیرا قبل از اسلام تاریخ تکرار شده و در دوران پیامبران اولوالعزم نیز وجود داشته است. در قرآن کریم از زمان آغاز نبوت حضرت ابراهیم (ع) ولایت و نبوت هم زمان توسط خداوند به ایشان تفویض شد اما برای پیامبران بعد موضوع نبوت و ولایت تفکیک شد. هم چنان که در قرآن کریم در دوران نبوت حضرت موسی (ع) به دوازده چشمه و در دوران نبوت حضرت عیسی مسیح (ع) 12 حواری وجود داشته، بنا بر این در دوران نبوت پیامبر اکرم (ص) نیز 12 امام وجود داشته است، گرچه در برخی از فرقه های اسلامی
بسنده کردن به خلفای راشدین  ناشی از قصور خودشان بوده، زیرا طبق شواهد خلفای پس از پیامبر اکرم (ص) دارای عقل کامل بودند اما نیت دیگری داشتند.

مقام معظم رهبری بارها برای مطالعه تاریخ تاکید کردند، زیرا قرآن کریم نیز قصص انبیاء و تاریخ را برای مردم تشریح کرده و نتیجه اعمال به بهشت و دوزخ تقسیم شده. حالا با وجود تکلیف روشن و اختیار برای انسان ها طفره رفتن و تظاهر به نادانی بی انصافی است.
پند حکیم محض صواب است و عین خیر ، تو خواه پند گیر خواه ملال


کد خبرنگار : 20