تاریخ : 1398,چهارشنبه 06 آذر15:33
کد خبر : 70938 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

کمیسیون بهداشت هم از سهمیه بنزین جانبازان دفاع کرد


کمیسیون بهداشت هم از سهمیه بنزین جانبازان دفاع کرد

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان موافق است و این موضوع وقتی در کمیسیون مطرح شد، همه اعضا موافقت خود را اعلام کردند...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مطرح شدن موضوع اختصاص سهمیه بنزین به  جانبازان در صحن علنی خبرداد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، احمد همتی، نماینده ایثارگر مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان موافق است و این موضوع وقتی در کمیسیون مطرح شد، همه اعضا موافقت خود را اعلام کردند.

 وی اضافه کرد: در دوره قبل هم که بنزین سهمیه بندی شد، جانبازان حرکتی که نیاز شدیدی به خودروی شخصی خود دارند و بدون آن نمی توانند تردد کنند سهمیه ویژه‌ای در نظر گرفته شده بود. بر این مبنا ضرورت دارد در دوره فعلی که موضوع سهمیه بندی بنزین مطرح است، سهمیه ای ویژه برای جانبازان از سوی دولت و یا بنیاد شهید در نظر گرفته شود و به عنوان نماینده ایثارگر پیگیر موضوع هستیم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یادآور شد: طرح سهمیه بندی بنزین دارای نواقص بسیار زیادی است؛ چرا که به نظر می رسد بسیاری از آیتم هایی که در سهمیه بندی قبلی دیده شده بود، در شرایط فعلی نادیده گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: به طور مثال در سیستم اداری دولت حتی برای خودروهای دولتی سهمیه ای برای دریافت بنزین لحاظ نشده است و مصرف سوخت آنها به صورت آزاد باید تهیه شود اما در مورد اختصاص سهمیه به ایثارگران موضوع باید به صورت ویژه دیده شود و ما هم پیگیر موضوع هستیم.

 

درخواست اجرای ماده ۵۱ و ۶۲ ایثارگران

 نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست اخیر جمعی از نمایندگان ایثارگر مجلس با رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: اخیراً با آقای رئیسی جلسه‌ای داشتیم و قبل از آن با تعدادی از ایثارگران و رزمندگان برخی از قوانین ایثارگری که معطل مانده است نشستی را برگزار کرده بودیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم ادامه داد: با توجه به ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و ماده 62 قانون خدمات کشوری از رئیس قوه مقننه در این نشست درخواست کردیم که روی رای دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه یکی از این بندها فقط باید اجرا شود، تجدید نظر شود.

نماینده ایثارگر مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در این راستا با هماهنگی های انجام شده متنی را تهیه کرد و قرار شد به ایشان (رییس) ارائه بدهیم و رییس قوه قضاییه متعاقب آن، یک دستور مقتضی صادر کنند تا هر دو مورد قانونی برای ایثارگران در سراسر کشور اجرایی شود؛ چرا که ماده 51 و 62 قانون جامع و قانون خدمات کشوری در این زمینه با یکدیگر تناقضی ندارند.

همتی با اشاره به هفته گرامیداشت بسیج تصریح کرد در این شرایط که ما ثمرات کار ایثارگران بسیجیان و خانواده شهدا را در سراسر کشور مشاهده می کنیم، ان شاءالله بتوانیم با تایید این مصوبه حرکت را انجام بدهیم که بوی تقدیر از این عزیزان را بدهد و خدای ناکرده باعث دلسردی آنان نشود.

همتی در پاسخ به سئوال فاش نیوز، در خصوص حمایت رییس قوه قضاییه از اجرایی شدن ماده 51 و 62 و ثمرات آن برای ایثارگران اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی جامعه ایثارگری، در حال حاضر فرم هایی بین آنها توزیع شده است که بر مبنای آن باید یکی از این دو ماده را انتخاب کنند. اگرچه آنچه در قانون مطرح است این است که هر دوی این مواد باید اجرا شود.

نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی در این خصوص توضیح داد: متاسفانه این تصمیم بر مبنای حکم دیوان عدالت اداری اتخاذ شده است؛ اگرچه اجرای هر دو ماده منافات قانونی ندارد.

به نظر ما اصل حکم دیوان نیاز به بررسی مجدد دارد چرا که با یکدیگر تناقضی ندارد و هر دو باید از سوی قوه قضاییه اجرایی شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس متذکر شد: در صورت اجرایی شدن مواد 51 و 62 برای ایثارگران مشکلات معطل مانده جامعه ایثارگری از دوش آنها برداشته خواهد شد.

گفتنی است در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اصل ماده ی 51 فوق العاده ایثارگری مقرر می دارد کلیه دستگاه های مشمول این قانون موظفند به شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان شاغل مبلغی معادل 25 درصد حداقل حقوق کارکنان را که هر سال توسط دولت تعیین می شود به عنوان فوق العاده ایثارگری به طور ماهانه پرداخت نماید..


کد خبرنگار : 23