تاریخ : 1398,شنبه 09 آذر15:26
کد خبر : 71018 - سرویس خبری : اخبار

امیر سرتیپ لهراسبی به همرزمان شهیدش پیوست



امیر سرتیپ لهراسبی به همرزمان شهیدش پیوست

 امیر سرتیپ محمدجعفر لهراسبی از جانبازان و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، عملیات شکست حصر آبادان را رقم زدند روز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ لهراسبی در سال ۱۳۲۳ در شهرستان بروجرد چشم به جهان گشود، پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد.  

وی پس از طی دوران دانشجویی، با رسته زرهی به درجه ستواندومی نائل و سلسله مراتب مختلف فرماندهی از فرماندهی گروهان، گردان و تیپ در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان را سپری کرد.

سرتیپ لهراسبی در روزهای آغازین جنگ در منطقه عملیاتی دزفول اقدامات بسیار موثر و شجاعانه‌ای در نبرد با دشمن بعثی از خود نشان داد که با اخذ دو درجه تشویقی از سوی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش (شهید سپهبد صیاد شیرازی) با درجه سرهنگی به عنوان فرمانده تیپِ ۲ لشکر ۹۲ زرهی اهواز منصوب شد.

 این همرزم شهید سپهبد صیاد شیرازی در ادامه به علت شایستگی‌ و رشادت‌های فراوان در جنگ تحمیلی به عنوان جانشین و سپس فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین منصوب شد.

 امیر سرتیپ لهراسبی در عملیات‌های مختلفی از جمله فتح‌المبین، بیت‌المقدس و سایر عملیات‌ها به عنوان فرمانده یگان‌های عمده و عمل کننده حضور داشت و در جریان این عملیات‌ها در اثر ترکش‌های ناشی از انفجار به درجه جانبازی نائل آمد.

 وی پس از پایان جنگ تحمیلی به ستادکل نیروهای مسلح انتقال یافت و به عنوان معاون بازرسی و در کنار شهید سپهبد صیاد شیرازی خدمت خود را به پایان رساند.

 دریافت درجه سرتیپی از دستان مبارک فرماندهی معظم کل قوا در سال ۱۳۷۹ و همچنین دریافت نشان درجه دو فتح از معظم له، از جمله افتخارات دیگر این امیر ارتش اسلام محسوب می‌شود.  
وی پس از سالها مجاهدت، سحر گاه پنجشنبه هفتم آذر سال ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.


منبع : ایرنا