تاریخ : 1398,یکشنبه 10 آذر13:13
کد خبر : 71023 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دولت در سهمیه بندی بنزین توجهی به جانبازان نداشته است


دولت در سهمیه بندی بنزین توجهی به جانبازان نداشته است

عضو کمیسیون انرژی مجلس از نادیده گرفته شدن جانبازان و معلولان در طرح سهمیه بندی بنزین شدیدا" انتقاد و این طرح را کارشناسی نشده دانست...

فاش نیوز -  عضو کمیسیون انرژی مجلس اقدام دولت در افزایش 3 برابری قیمت بنزین را غلط و غیر کارشناسی عنوان و از نادیده گرفته شدن جانبازان و معلولان در این طرح شدیدا" انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی گلمرادی، نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات و پیامدهای افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: من و همه همکارانم در مجلس براین باوریم که اقدام دولت در زمینه گران کردن سه برابری بنزین غلط و غیر کارشناسی بوده است. علاوه بر آن، مباحث امنیتی که موضوع افزایش قیمت بنزین برای کشور ایجاد کرد باعث پایمال شدن حق و حقوق بسیاری از اقشار جامعه شده است و متاسفانه حتی منافع صنوف مختلف در آن رعایت نشد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: متاسفانه قشر ارزشمند ایثارگر جامعه که به خاطر وضعیت خاص و مشکلات جسمی به ناچار مجبور به استفاده از وسیله نقلیه شخصی است در این طرح به کلی نادیده گرفته شده است.

گلمرادی با اشاره به نواقص طرح افزایش قیمت بنزین یادآور شد: به طور مثال کسانی که به خاطر ناتوانی دولت معیشتشان با خودروهای شخصی و از طریق مسافر کشی تامین می شود، در این طرح دیده نشده اند. بنابر این خلاءهای قانونی بسیار زیادی در این طرح وجود دارد که باید مورد بازنگری قرار گیرد. در این راستا مجلس نیز چند طرح را در رابطه با کنترل قیمت ها و سهمیه بندی آماده کرده است تا به موازات یکدیگر آنها را مورد بررسی قرار دهد تا از فشار بیشتر به اقشار مستضعف جامعه جلوگیری شود.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه قانونی مجلس در نظارت و قانونگذاری در کشور تاکید کرد: من امیدوارم که پیگیری های نمایندگان مجلس منتج به نتیجه بشود و در این مورد هم بسیار امیدوار هستم؛ چرا که مجلس در جایگاه قانونی خود با ارائه طرح ها، نظارت و قانونگذاری می تواند اشکالات این تصمیم غلط دولت را جبران کند و در این راستا موضوع سهمیه بنزین ایثارگران را به عنوان موضوعی که از قلم نیفتد دنبال کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم در خصوص تدابیر اندیشیده شده مجلس برای رفع نگرانی و دغدغه های ایثارگران متذکر شد: این نقدی است که از طرف ما به عنوان نمایندگان ملت مطرح می شود که دولت کار کارشناسی انجام نداده است و ما هم مثل شما گلایه مند هستیم که دولت باید با حوصله و همفکری و مشورت با پیکره کارشناسی کشور، جامعه دانشگاهی، نمایندگان مجلس، کمیسیون های تخصصی، فراکسیون ایثارگران اقدام و راه چاره ای برای دغدغه ها پیدا می کرد. اما متاسفانه دولت این کار را نکرد؛ اما این موضوع به این معنی نیست که آن را رها کنیم؛ بلکه در مورد اختصاص سهمیه بنزین به ایثارگران از طریق فراکسیون ایثارگران پیگیری می کنیم  و در صحن مجلس نیز تلاش خواهیم کرد که زودتر به نتیجه برسد.


کد خبرنگار : 18