تاریخ : 1398,شنبه 09 آذر22:00
کد خبر : 71026 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

بودجه را گرفتید و اجرا نمی کنید!



جانباز امضا محفوظ - متاسفانه از دوران دولت اصلاحات سیاست بنیاد انقباضی بوده و مسئولان تمام تلاش خود را برای حذف و کاهش تعداد جانبازان متمرکز کردند اما این سیاست همچنان ادامه دارد که با تغییر قوانین و آیین نامه ها، تعداد زیادی از جانبازان زیر 25 درصد شدند تا به آنها هیچ گونه تسهیلاتی تعلق نگیرد. شایان ذکر است جانبازان بالای 25 درصد نیز شاکی و معترض هستند. لذا با توجه به تصویب بودجه سالیانه و جذب صد در صد و هزینه کامل بودجه تخصیصی هنوز بنابر فرمایش رئیس محترم بنیاد حدود 30 درصد از قوانین خدمت رسانی اجرا نشده اما بودجه برای اجرای صد در صد قانون خدمت رسانی دریافت شده است!

از سوی دیگر بسیاری از تسهیلات و امتیازات جانبازان 25 تا 50 درصد افزایش یافته، یعنی تسهیلات و امتیازاتی که به جانبازان بالای 25 درصد تعلق گرفته، از ابتدای دولت اعتدال به جانبازان بالای 50 درصد تعلق گرفته و جانبازان 25 درصد تا 49 درصد قطع شده است.

 در راستای تعیین درصد نیز بسیاری از جانبازان معترض هستند، به طوری که طبق قانون مجروحیت در صورت سانحه ذکر و در کمیسیون پزشکی ارتش به طور نصفه و نیمه تعیین درصد شده اما کمیسیون بنیاد توجه ندارد و قبول نکرده است.
مشکل تمام جانبازان فقدان پاسخگویی مسئولان قضایی در ارتباط با تخلفات بنیاد است، زیرا سیاست انقباضی در کلیه ارگان ها تبدیل به روال عادی برای کاهش درصد جانبازی و حذف تعداد زیادی از جانبازان برای خدمت رسانی گردیده است.

 در خصوص سهمیه بنزین نیز از مسئولانی که طی شش سال مسئولیت فقط وعده دروغ دادند و حتی یک بار برای دلخوشی مردم به قولشان عمل نکردند و هیچ گونه اعتقادی به ارزش های اسلامی ندارند و بارها ضدیت با ارزش های نظام اسلامی را در حرف و عمل به ویژه در ارتباط با دشمنان اسلام و شعار دروغین ارتباط با دنیا اثبات و مسلمانان را در جهان شرمنده رفتار غیر اسلامی کرده اند، مثل موضوع برجام و گرفتن عکس سلفی با موگرینی توسط نمایندگان مجلس و تماس تلفنی با اوباما و نظیر این ها... نباید انتظاری داشته باشیم.

لذا در حال حاضر با تبعیت از فرامین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب چاره ای نداریم جز اینکه فقط پناه ببریم به خداوند متعال و از او استعانت بجوییم.


کد خبرنگار : 20