تاریخ : 1398,سه شنبه 12 آذر13:30
کد خبر : 71058 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

حمایت کمیسیون انرژی از اختصاص سهمیه ویژه بنزین جانبازان


حمایت کمیسیون انرژی از اختصاص سهمیه ویژه بنزین جانبازان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از نادیده گرفته شدن سهمیه بنزین جانبازان توسط دولت ابراز تاسف کرده و حمایت کمیسیون از اختصاص سهمیه بنزین ایثارگران را اعلام کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از نادیده گرفته شدن سهمیه بنزین جانبازان توسط دولت ابراز تاسف کرده و حمایت کمیسیون از اختصاص سهمیه بنزین ایثارگران را اعلام کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، هدایت الله خادمی، نماینده ایثارگر مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از افزایش قیمت بنزین در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی اظهار داشت: دولت شش سال است که در مورد افزایش قیمت بنزین با مجلس بحث می کند و چند بار هم لایحه به صحن آورده است تا بلکه قیمت ها را افزایش دهد، هر چند که در این راستا به بهانه اینکه دو نرخی بودن قیمت بنزین فساد انگیز است، کارت سوخت را هم بی اعتبار کرد.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تصریح کرد: با وجود تجربه سهمیه بندی بنزین و فرصت شش ساله دولت برای اعمال شیب ملایم افزایش قیمت های حامل انرژی، باز هم شاهد اقدام شتابزده و بدون برنامه دولت در آبان ماه بودیم.

 عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: متاسفانه دولت به تاسی از تجربه گذشته، همان سهمیه ۶۰ لیتری را اعلام و لحاظ کرد و در این میان اقشار خاص جامعه مانند جانبازان جسمی و حرکتی و معلولان را نادیده گرفت و سهمیه ای برای آنها در نظر گرفته نشد.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره اقدام شتابزده دولت دوازدهم در افزایش سه برابری قیمت بنزین افزود: اقدام شتابزده و بدون برنامه دولت و اجرای شبانه آن همانند شبیخونی به مجلس و مردم است و کاری ناپخته به شمار می رود و وقتی اصل کار درست نیست، افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین اقتصاد معیوب کشور را با چالشی اساسی مواجه خواهد کرد.

 نماینده مجلس دهم با بیان اینکه بحث اختصاص سهمیه بنزین به ایثارگران در صحن علنی قابل پیگیری است خاطرنشان کرد: واقعیت این است که وضعیت مجلس در برخورد با موضوع افزایش قیمت بنزین همانند یک شخص بهت زده است و در این چهارچوب مشاهده می کنیم که در خانه ملت هر کس به دنبال ارائه طرح بنزینی است.

خادمی راه خروج از بحران بنزینی در مجلس را ایجاد تغییرات در قیمت آن دانست و اظهار داشت: به نظر من وقتی مجلس به خودش آمد، امید داشت تغییری در قیمت ها اعمال کند و شاید بتواند دست به اقدامی اساسی بزند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در هر صورت من به عنوان عضو کمیسیون انرژی موافق سهمیه بنزین جانبازان هستم اگر چه با سهمیه اختصاص داده شده فعلی به کارت های سوخت موافق نیستم.


کد خبرنگار : 23