تاریخ : 1398,دوشنبه 11 آذر15:07
کد خبر : 71065 - سرویس خبری : باغ بهشت

خلاصه ای از فعالیت های «شهید منصور عباسی کیان»



حسن عباسی کیان - شهید منصور عباسی کیان متولد سال 1332 در روستای مسجدین از دهستان مهربان علیا بخش شیرین سو شهرستان کبودرآهنگ در استان همدان بود. او با وجود اینکه کم سن و سال بود از روستا به تهران مهاجرت کرد و مشغول به کارگری شد. در روزهای پر تلاطم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل شرکت در فعالیت‌های انقلابی از محل کارش اخراج شد پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مجددا" در سال 1359 دوباره به محل کار خود بازگشت.

 شهید بزرگوار با توجه به احساس مسئولیتی که در قبال پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی داشت به عنوان نیروی داوطلب با کمیته های انقلاب اسلامی همکاری می نمود، در ماجرای حماسه فتح لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام به همراه سایر توده های خودجوش مردمی در تظاهرات حمایت از خیزش دانشجویان شرکت داشت، ایشان در خرداد ماه 1359 به عضویت بسج مستضعفین درآمد از همان اوایل دوران پیروزی انقلاب اسلامی عنصری فعال و دلسوز، جهادی و مبارز در پیشبرد اهداف بلند انقلاب بود در انجمن ها و تشکل ها ی اسلامی عضوی ثمربخش بود.

 انسانی با صلابت و روحیه جهادی، اهل مطالعه، بسیار پر کار و مسئولیت پذیردرعرصه های گوناگون جامعه بود، از این رو در ایجاد انجمن اسلامی و کتابخانه محل کارش شرکت ایران خودرو نقش بسزایی داشت. با دفتر حزب جمهوری اسلامی و نخست وزیری وقت ارتباط داشت. و از اعضا ی فعال در شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی بود. شبی که در حزب جمهوری اسلامی مورخ 7/4/1360 بر اثر بمب گذاری عوامل ضد انقلاب و منافقین کوردل انفجار صورت گرفت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و بسیاری از یاران صدیق و با وفای انقلاب به شهادت نایل آمدند، وی نیز در آنجا حضور داشت و از ناحیه سر وصورت مجروح گردید. عاشق ودلباخته امام خمینی، اسلام عزیز و انقلاب اسلامی بود به واسطه همین ارادتی که به حضرت روح اله امام امت داشت همراه بسیجیان محافظ به عنوان بسیجی فدایی امام بمدت 10ماه در پایگاه شهید محمد منتظری جماران عاشقانه حاضرشد.

با شدت جنگ تحمیلی او هم مثل بقیه ی عاشقان ابا عبد الله الحسین (ع) داوطلبانه راهی جبهه‌های جنگ شد چندین بار به صورت رزمنده بسیجی در کردستان حضوریافت بی ادعا در مسیر جهاد و شهادت بود و با اعزام به جبهه های نور علیه ظلمت با سپاهیان طرح لبیک، راهیان کربلا، سپاهیان محمد رسول الله(ص) و پس از آن سپاهیان حضرت مهدی (عج) باحضور در یگان های رزم سپاه همچون تیپ بیت المقدس، تیپ زرهی رمضان همراه بود، به خاطر همین خلوص نیتی که داشت غالبآ به صورت مجاهدی گمنام در جبهه حرکت می کرد.

در حین سال های( 64- 62 ) در محورها ونقاط کردستانات"پیرانشهر، بوکان، بانه، سقز، سنندج، کامیاران، باختران و گردان رزمی جندالله حضوری مخلصانه یافت. در ادامه جهاد و مبارزه در سال 1364 به جبهه جنوب عازم و درگردان های زهیر، حمزه سیدالشهداء، حضرت المهدی (عج) تحت امر لشگر 10سیدالشهداء در چندین عملیات محدود و گسترده از جمله والفجر8 درجزایرام الرصاص و فاو، سیدالشهدای فکه، پدافندی جزایر مجنون، حماسه ماندگار کربلای یک آزاد سازی شهر مهران، کربلای2 ارتفاعات حاج عمران مشتاقانه حاضرشد درنهایت امر درنبردهای عاشورایی و سرنوشت سازکربلای 4 و5 شلمچه در واحد سیف ادوات گردان امام سجاد (ع) حماسه ها آفرید.

با حضور مخلصانه ای که در عرصه مجاهدت داشت سرانجام همراه گردان حضرت علی اکبر (ع) لشگر 10 حضرت سید الشهداء در عملیات کربلای هشت در منطقه عملیاتی شلمچه (کانال پرورش ماهی ) در هنگامه بامداد مورخ 18/فروردین/1366 بر اثر اصابت خمپاره (۶۰) از ناحیه سر و سینه با پیکری ارباً اربا، به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به آرزوی دیرینه خود که مدت ها انتظارش را کشیده بود رسید، جان داد و با عروجی عارفانه به وصال جانان خود لقاء اله پیوست.

 


کد خبرنگار : 20