تاریخ : 1398,پنجشنبه 14 آذر12:16
کد خبر : 71142 - سرویس خبری : فیلم

نوحه‌خوانی راوی «پایی که جا ماند/فیلم


نوحه‌خوانی راوی «پایی که جا ماند/فیلم

سید ناصر حسینی‌پور راوی کتاب «پایی که جا ماند» در ۱۴ سالگی به جبهه رفت و ۱۷ ماه در گردان تخریب حضور داشت.

 سید ناصر حسینی‌پور که همگان او را به خاطر کتاب ارزشمند «پایی که جا ماند» می‌شناسند آزاده دوران دفاع مقدس و راوی این کتاب است. سید ناصر متولد مهر 1350 در شهرستان گچساران است که در شهریور سال 65 در سن 14 سالگی به جبهه رفت. 17 ماه در گردان تخریب بود اما بعدا در پی شهادت برادرش سید هدایت‌الله حسینی‌پور که مسوولیت جانشینی واحد اطلاعات و عملیات تیپ 47 فتح را بر عهده داشت، با اصرار همرزمان برادر شهیدش به واحد اطلاعات رفت. او دو سال بعد یعنی در سن 16 سالگی زمانی که دیده‌بان بود در جزیره مجنون به اسارت عراقی‌ها درآمد و در دوره اسارت یک پایش را از دست داد.

نوحه خوانی راوی پایی که جا ماند در بین رزمندگان تخریبچی+ فیلم

 حسینی‌پور خاطراتش را به صورت مخفی در زمان اسارت به صورت فشرده و با ذکر نکات کلیدی در 23 صفحه نوشت و آن را در عصایش نگه داشت تا اینکه بعد از آزادی آن را به ایران آورد. او این خاطرات را در کتاب «پایی که جا ماند» به رشته تحریر درآورد. استقبال مردم از این کتاب به حدی بود که در عرض شش ماه به چاپ بیست و سوم رسید. زهیز معظم انقلاب اسلامی نیز تقریظی بر این کتاب نوشته‌اند و آن را استثنایی و تکان‌دهنده دانسته‌اند.

 در ادامه فیلمی از حضور این رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس را در جمع رزمندگان واحد تخریب قبل از عملیات کربلای 5 در حال نوحه خوانی می‌بینید.


منبع : دفاع پرس