تاریخ : 1398,پنجشنبه 14 آذر13:54
کد خبر : 71147 - سرویس خبری : اخبار

آقای مشاور رئیس‌جمهور!

ببخشید که ما بنزین را گران کردیم!




آشفته‌گویی برخی مشاوران دولتی، سایت‌های حامی دولت را هم به مخمصه انداخته است.
عصر ایران در یادداشتی با اشاره به توییت بنزینی حسام‌الدین آشنا می‌نویسد: مشاور رئیس‌جمهور توییت زد که «چراغ بنزینش روشن شده بود. گفت: تمام شد؛ 10 لیتر زدم 30 تومن ولی باهاش فقط 26 تومن کار کردم. جماعت زیادی از راه مسافرکشی با ماشین شخصی زندگی می‌کنند یا به کمک آن به عنوان کار دوم زندگی‌شان را اداره می‌کنند.»
آقای حسام‌الدین آشنا، ببخشید که ما بنزین را گران کردیم. ببخشید که تصمیم ما بر روی زندگی مردم تاثیر گذاشته است. ببخشید که حال شما را خراب کردیم!
بهتر نبود آقای مشاور به جای اینکه در فضای مجازی توییت بزند و به مردمی که با پوست و استخوان خود مشکلات را درک می‌کنند، بگوید اوضاع رانندگان شخصی خوب نیست، گوشی تلفن را برمی‌داشت یا به نهاد ریاست جمهوری می‌رفت و به رئیس‌جمهور اطلاع می‌داد که آقای رئیس! اوضاع زندگی مردم خوب نیست.
بهتر نبود قبل از تصمیم‌گیری در مورد بنزین‌سوار مسافربرهای شخصی می‌شدید و حرف دل آنها را می‌شنیدید. الان شنیدن شما چه دردی از مردم دوا می‌کند؟ شما قبل از این تصمیم باید همه شرایط را می‌سنجیدید. باید به این فکر می‌کردید که در شهر بزرگی مثل تهران با 60 لیتر بنزین چه می‌شود کرد.
اینهایی که مسافرکشی می‌کنند، عاشق خیابان نیستند. اهل دور، دور کردن هم نیستند. آنها به پول مسافرکشی احتیاج دارند. اگر کار دوم یا سوم نکنند، چرخ زندگی‌شان در گل گرانی گیر می‌کند.
شاید شما خبر نداشته باشید اما قیمت‌ها سه برابر شده است. با یک حقوق کارمندی نمی‌شود هم اجاره خانه داد، هم شهریه دانشگاه، هم برنج، گوشت و مرغ خرید. تفریح، سینما، بازی و لباس را اصلا به حساب نمی‌آوریم.
با وجود تورم سرسام‌آور، قبل از تصمیم باید با مردم حرف می‌زدید و شرایط زندگی آنها را بررسی می‌کردید. الان خیلی از مردم حاضر هستند دولت هیچ یارانه‌ای به آنها ندهد اما قیمت بنزین و دیگر اجناس به سه سال یا چهار سال قبل برگردد.