تاریخ : 1398,پنجشنبه 14 آذر14:31
کد خبر : 71152 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

آغاز تولید مجموعه چندرسانه‌ای "طلوع ققنوس‌ها"


آغاز تولید مجموعه چندرسانه‌ای

نشست خبری آغاز تولید مجموعه چندرسانه‌ای "طلوع ققنوس‌ها" صبح دیروز در خانه "پاتوق خبر" برگزار شد.

صنوبر محمدی

فاش نیوز - نشست خبری آغاز تولید مجموعه چندرسانه‌ای "طلوع ققنوس‌ها" صبح دیروز در خانه "پاتوق خبر" برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در مجموعه
داستان مصور متحرک (کمیک موشن) "طلوع ققنوس ها" قرار است به خاطرات حاج عباس علی باقری، در کتاب "عباس دست طلا" و همچنین کتاب"دلتنگ نباش" زندگی شهید مدافع حرم "روح الله قربانی" پرداخته شود.



رضا امیدوار تجریشی، نماینده مجمع تولیدکنندگان و فعالان انقلاب اسلامی درباره مخاطبان این آثار گفت: هدف ما افراد بالای 15 سال هستند که امیدواریم با تماشای این فیلم‌ها با فرهنگ جهاد و شهادت و سبک زندگی ایرانی اسلامی بیشتر آشنا ‌شوند.

وی همچنین تاکید کرد: شرکت حمل و نقل فجر جهاد، وابسته به صندوق بازنشستگی کشور، حامی مالی این پروژه هاست.



سپس حاج عباس‌علی باقری "عباس دست طلا" به نقل خاطراتی از اولین روزهای اعزامش به مناطق جنگی غرب کشور پرداخت.

 فرزین سلطانی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل فجر جهاد و همچنین تهیه کننده داستان مصور "عباس دست طلا" که وی نیز سابقه حضور در جبهه را دارد با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گفت: ما به دنبال فرهنگ سازی هستیم و برای همین، نمونه های خوبی مثل حاج عباس باقری را باید به جامعه و خصوصا افرادی که در این صنف هستند، معرفی نماییم.



سلطانی همچنین افزود: مدت زمان تولید این اثر سه ماه است و امیدواریم وظیفه خود را در پیوند اقتصاد و فرهنگ، به خوبی انجام دهیم.

قابل ذکر است: این مستند دفاع مقدسی 7قسمتی، پس از ساخت از شبکه های 1،2،3 و افق پخش خواهدشد.



 امیرحسین دولت آبادی کارگردان جوان این مجموعه مستند دفاع مقدسی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فاش نیوز مبنی بر اینکه انگیزه شما از انتخاب یک ژانر دفاع مقدس چه بود، اظهارداشت: من خود از خانواده ایثارگران هستم. عموی من جزء شهداست و عموی مادرم هم جانباز دفاع مقدس است بنابراین شنیدن خاطرات جنگ، مرا جذب کرد و زمانی که پیشنهاد کار شد، آن را پذیرفتم.



 "زینب مولایی" نویسنده کتاب"دلتنگ نباش" نیز که درسال 98 حکم تقریظ کتاب خود را از مقام معظم رهبری دریافت کرده نیز درخصوص این کتاب ارزشمند گفت: کتاب "دلتنگ نباش" که به زندگی شهید روح الله قربانی پرداخته و تنها هدف من، زنده نگه داشتن یاد شهید است. چرا که ایشان در همسایگی ما زندگی می کردند و پس از شهادت ایشان من با خانواده و همسرایشان آشنا شدم ومصاحبه ها صورت گرفت.



وی اضافه کرد: نوشتن این کتاب سه سال به طول کشید که در این مدت شاهد اتفاقات ریز و درشت بسیاری بودم وتنها این نکته را می توانم بیان کنم اینکه زمان نوشتن کتاب حس و حال عجیبی داشت و لحظه به لحظه حضور شهید را در هدایت کار حس می کردم.



در پایان باید گفت: مبین مدیا رسانه مجمع تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی انقلاب اسلامی است که تولید محتوای ارزشی درقالب مجموعه چندرسانه ای "طلوع ققنوس ها" را آغاز کرده است.

گزارش از صنوبر محمدی

 


کد خبرنگار : 20