تاریخ : 1398,شنبه 16 آذر19:46
کد خبر : 71180 - سرویس خبری : اخبار

فرزندان شاهد پیگیر آزادی «شیخ زکزاکی»



دبیر اتحادیه جهانی «فرزندان شاهد و ایثارگر» از برگزاری نشست خبری چهارمین سالگرد فاجعه زاریا و مطالبه آزادی شیخ زکزاکی خبر داد.

فرزندان شاهد پیگیر آزادی شیخ زکزاکی

«حسین عامریان» دبیر اتحادیه جهانی فرزندان شاهد و ایثارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در خصوص برگزاری کنفرانس خبری چهارمین سال جنایت زاریا اظهار داشت: شیخ زکزاکی شرایط سختی را در زندان عمومی نیجریه تحمل می‌کند، به نظر می‌رسد دولت نیجریه قصد دارد تا با بی توجهی به وضعیت درمانی وی موجب فوت او در زندان شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط رهبر مظلوم و مجاهد شیعیان نیجریه و به منظور حمایت از پدر شش شهید و زمینه سازی برای آزادی و درمان ایشان نشست خبری‌ای با حضور سهیلا زکزاکی فرزند شیخ زکزاکی، دکتر ناصر پزشک معالج وی و حسن بالا، مسوول دفتر شیخ زکزاکی در ایران جهت تشریح وضعیت رهبر شیعیان نیجریه و تبیین برنامه‌‎های حمایتی مورد نظر برگزار می‌شود.

عامریان تصریح کرد: به تازگی آقای نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری دیداری با مقامات نیجریه داشت اما هیچ صحبتی در خصوص وضعیت شیخ زکزاکی نشد، با توجه به اینکه شیخ پدر شهید نیز هست، کانون همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر تصمیم دارد تا به بحث آزادی و درمان وی ورود کند.

این نشست روز یکشنبه 17 آذر از ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.


منبع : دفاع پرس