تاریخ : 1398,دوشنبه 18 آذر14:51
کد خبر : 71216 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

دیوان نباید به قوانین ایثارگری ورود کند!


دیوان نباید به قوانین ایثارگری ورود کند!

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم خواستار اختصاص دو هزار میلیارد تومان به بیمه تکمیلی ایثارگران از سوی رئیس جمهور شد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم خواستار اختصاص دو هزار میلیارد تومان به بیمه تکمیلی ایثارگران از سوی رئیس جمهور شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه نشدن لایحه بودجه ۹۹ به مجلس تصریح کرد: انتظار ما از رئیس جمهور این است که همان طور که فرمودند دوهزار میلیارد تومان به معلولان اختصاص داده شده است، دو هزار میلیارد تومان به بیمه تکمیلی ایثارگران بدهند اما متاسفانه این موضوع را در سخنان آقای روحانی مشاهده نکردیم و مطالبات بیمه دی از خانواده‌های ایثارگران همچنان معطل مانده است.

وی اضافه کرد: انتظار ما این است که هرچه زودتر بحث بیمه ایثارگران حل و فصل شود و دولت بودجه را به این امر اختصاص دهد. دولت در سال آینده باید نگاه ویژه‌ای به فرزندان ایثارگران در راستای اشتغال زایی و تامین اعتبارات مورد نیاز جانبازان موثر داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: انتظار می‌رفت که رئیس جمهور در هنگام تقدیم لایحه بودجه به مشکلات و مطالبات جامعه ایثارگری اشاره کند اما متاسفانه این موضوع محقق نشد.

بنابراین در راستا قرار شد که در روز سه‌شنبه نشستی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید داشته باشیم تا با طرح موضوعات جامعه ایثارگری بتوانیم آنها را در لایحه بودجه سال آینده لحاظ کنیم.


 انتقاد از دیوان عدالت اداری

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از دخالت های دیوان عدالت اداری در موضوعات قوانین ایثارگری و لغو برخی از آنها تاکید کرد: متاسفانه دیوان عدالت اداری به جای اینکه وظایف خود را از طریق قانون انجام دهد و در حوزه شکایت از امور اداری ورود کند، در حوزه مسائل قانونی مربوط به مجلس به عنوان برداشت خود از قانون ورود می‌کند.

 نماینده ایثارگر مردم رباط‌ کریم و بهارستان ادامه داد: دیوان عدالت اداری خیال می‌کند که قانونگذاری مجلس همانند آیین‌نامه دولتی است در حالی که فقط در تصمیمات اداری حق ورود دارد بنابراین اگر در مسائل  مجلس تعارض وجود داشته باشد قانون اساسی این وظیفه را به خود مجلس شورای اسلامی سپرده است و تفسیر قانون اساسی به شورای نگهبان مربوط است و تفسیر قوانین مجلس هم به خود مجلس مرتبط است و هیئت عمومی دیوان نمی تواند ورود کند.

نوروزی با انتقاد از ابطال برخی از مصوبات قانونی ایثارگری و رای به خود دیوان اظهار داشت متاسفانه دیوان خارج از وظایف خود به تضعیف مجلس و از بین‌بردن قوانین ایثارگری روی آورده است و برای خود برنامه ریزی می کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: حرف ما به عنوان نمایندگان ایثارگر این است که اگر اعضای دیوان تمایل به قانون گذاری دارند با حضور در کمیسیون ها از نظرات آنها در جهت رفع مشکلات حقوقی و قانونی جامعه ایثارگری استفاده کنیم.

وی متذکر شد: اما این که اگر قرار است دو مرتبه دیوان قانونگذاری کند نشریه‌ی است و نه قانونی است و آنها خلاف می‌کنند و ورود آنها به موضوعاتی مانند اختصاص یک مقطع تحصیلی به ایثارگران و حذف موضوع ایثارگری سربازان نیروهای مسلح غیرقانونی است و ربطی به دیوان ندارد چرا که دستور فرماندهی کل قوا است اما متاسفانه آنها به این بحث ها ورود کرده و مرتکب خلاف های قانونی و شرعی شده اند.


کد خبرنگار : 23