تاریخ : 1398,سه شنبه 19 آذر14:40
کد خبر : 71243 - سرویس خبری : استان ها

برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد در کرمانشاه



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، از برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان منطقه اورامانات خبر داد و گفت: در این کمیسیون پرونده ۱۵۴ جانباز مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام هادی عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این کمیسیون که به میزبانی شهرستان روانسر برگزار شد، ۶٨ پرونده از شهرستان جوانرود، ۱۵ پرونده از شهرستان پاوه، ۷۰ پرونده از شهرستان روانسر و یک پرونده از شهرستان ثلاث باباجانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این کمیسیون متشکل از پزشکان متخصص و فوق تخصص چشم، داخلی، مغز و اعصاب، ارتوپد و روان پزشک بود که پس از بررسی پرونده های مستندسازی شده توسط بنیان استان، جانبازان و متقاضیان را مورد معاینه قرار دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اضافه کرد: پس از بررسی‌های انجام‌شده، درصد نهایی جانبازی آن‌ها مشخص می‌شود تا بتوانند حق‌ و حقوق خود را طبق آمار موجود در پرونده پزشکی دریافت کنند.

حجت الاسلام عسگری اظهار کرد: روز پنجشنبه نیز یک کمیسیون پزشکی ویژه دیگر مناطق استان در شهرستان کرمانشاه برگزار شد که در آن تعداد بیش از ۲۰۰ پرونده از متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: طی چند سال گذشته چهار کمیسیون پزشکی در چهار شهرستان منطقه اورامانات برگزار شده است.
استان کرمانشاه بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ جانباز دارد و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ جانباز در چهار شهرستان های پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی زیرپوشش خدمات این نهاد هستند.

همچنین مردم استان کرمانشاه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.


منبع : ایرنا