تاریخ : 1398,سه شنبه 19 آذر15:55
کد خبر : 71245 - سرویس خبری : اخبار

تجلیل از ایثارگران اجتماعی



نشست خبری دومین همایش ملی ایثار اجتماعی با تشریح جزئیات این جشنواره توسط سید احمد ابطحی مدیر کل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جمعی از دست اندرکاران این همایش پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

https://defapress.ir/files/fa/news/1398/9/19/870828_246.jpg

ابطحی با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی ایثار اجتماعی در روز ۲۶ آذر اظهار داشت: همه هدف از برگزاری این همایش‌ها فارغ از بحث‌های نظری، این است که فرهنگ ایثار عملیاتی شود و تبلور آن را به صورت فرهنگ در جامعه ببینیم.

وی افزود: خبرنگاران سفیران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند. اگر این فرهنگ در کشور جاری شود خیلی از سختی‌ها و مشکلاتی که جنبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و حتی خانوادگی دارند کمتر شده و دیگر آثار آنها را نخواهیم دید.

شهرکی‌پور دبیر دومین همایش ایثار اجتماعی در این نشست گفت: همایش با همکاری دانشگاه امام جعفر صادق (ع) ۲۶ آذر برگزار می‌شود. هدف از این همایش توجه به انسجام، همبستگی و همدلی اجتماعی در راستای تحقق آرمان‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و همه کسانی است که در راه استقلال کشور تلاش کردند. همچنین صیانت از فرهنگ ایثار و ایثارگری به عنوان یک‌سرمایه اجتماعی، ایجاد زمینه توجه به صاحبنظران، اندیشمندان و پژوهشگران به ابعاد ایثار و روحیه ایثارگرانه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی متناسب با نیاز‌های کشور و در نهایت توجه نظام آموزشی کشور در بسترسازی و آموزش رفتار‌های ایثارگرایانه در مقاطع مختلف و در یک کلام توجه به کتب درسی چه در آموزش عمومی و چه در آموزش عالی از جمله اهداف این همایش است.

وی تصریح کرد: در مقوله ایثار اجتماعی مسیر را به سمت دانشگاه بردیم و دبیرخانه علمی آن در دانشگاه امام صادق (ع) تشکیل شده است. یک کارگاه علمی تحت عنوان هیأت اندیشه‌ورز شکل گرفت و جلسات متعدد آن برگزار شد که حاصلش بحث و تبادل نظر‌های علمی بود، و ایجاد کرسی‌های دانشگاهی بود و محتوای علمی تحت عنوان ایثار اجتماعی صورت گرفت که در روز همایش از کتاب ایثار اجتماعی مرتبط با آن رونمایی می‌شود.

شهرکی‌پور ادامه داد: در این همایش فراخوان مقاله انجام شد که در هشت عنوان و ۶۰ زیرعنوان در سطح کشور در بین اندیشمندان اعضای هیأت علمی و محققان توزیع شده است که حدود ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و در دو مرحله ارزیابی صورت گرفته است، ارزیابی اولیه مقالات انجام شد که آثار ارسالی با موضوع همایش همخوانی داشته باشد، پس از بررسی اولیه ۸۳ مقاله انتخاب شد که از این مقاله‌ها ارزیابی دوم نیز که علمی است، صورت گرفت. در این مرحله ۱۴ مقاله بالاترین امتیاز را کسب کرده و انتخاب شدند که در نهایت از صاحبان ۱۰ مقاله برگزیده تقدیر می‌شود.

وی افزود: دو پنل در این همایش برگزار می‌شود و هفت نفر از صاحبان مقاله به ارائه مقاله می‌پردازند. برنامه‌های جانبی از جمله انتخاب چند نفر از کسانی که فعالیت برجسته ایثار اجتماعی در سطح ملی انجام داده‌اند نیز تدارک دیده شده که به عنوان ایثارگران اجتماعی از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

در ادامه نشست، محمدرضا برزویی دبیر هیأت اندیشه‌ورز ایثار اجتماعی در دانشگاه امام صادق (ع) گفت: کتاب «دریچه مفهومی بر ایثار اجتماعی» ۹ گفتار دارد که شامل ابعاد مختلف ایثار اجتماعی و پرداختن به آن از زوایای گوناگون است که در این همایش از آن رونمایی خواهد شد.


منبع : دفاع پرس