تاریخ : 1398,دوشنبه 25 آذر16:39
کد خبر : 71269 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی:

بنیادشهید ضعیف ترین سازمان کشور است


بنیادشهید ضعیف ترین سازمان کشور است

متاسفانه بنیاد شهید برای سومین سال، بیمه دی را به عنوان بیمه گذار برای جامعه ایثارگری تعیین کرد که این امر باعث ادامه مشکلات درمانی و بهداشتی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران خواهد شد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به معیشت درمان و بهداشت ایثارگران را مهم‌ترین اولویت کمیسیون تلفیق به عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رسول خضری، نماینده ایثارگر مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی دولت به بیمه تکمیلی ایثارگران و وضعیت نامناسب معیشتی جامعه ایثارگری متذکر شد: بر اساس قانون، نمایندگان مجلس موظفند ظرف ده روز پیشنهادات خود را در مورد بودجه مطرح کنند تا پس از شکل گیری کمیسیون تلفیق، پیشنهادات مورد بحث و بررسی قرار گیرد و سپس به صحن علنی ارائه گردد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: قطعاً با توجه به مشکلات جامعه ایثارگری، به خصوص در بخش بهداشت و درمان، نمایندگان ایثارگر مجلس از کمیسیون تلفیق که کار رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده را بر عهده دارد خواهند خواست که مسائل درمانی، معیشت و مسکن ایثارگران را در اولویت کار خود قرار دهد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم خاطرنشان کرد: یکی از راه های موظف کردن دولت برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری انجام اصلاحات در لایحه بودجه سال آینده است که نمایندگان ملت تلاش خواهند کرد تا با ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب، آن را جامه عمل بپوشانند.

خضری با اشاره به حوزه انتخابی خود متذکر شد: در ایل ما حدود چند صد جانباز وجود دارد که احتیاج به دارو و درمان و رسیدگی مناسب دارند اما توجه کافی به آنها از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی شود.

نماینده مجلس دهم با انتقاد از واگذاری مجدد بیمه تکمیلی به بیمه دی یادآور شد: متاسفانه بنیاد شهید برای سومین سال، بیمه دی را به عنوان بیمه گذار برای جامعه ایثارگری تعیین کرد که این امر باعث ادامه مشکلات درمانی و بهداشتی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به مشکلات کنونی ایثارگران با بیمه دی، انتظار می‌رفت که بیمه دی از هر بیمه دیگری پاسخگوتر باشد اما متاسفانه تاکنون این امر تحقق نیافته است و کمترین پاسخگویی را داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این سئوال که بنیاد شهید از اعتبارات مالی کافی برای پرداخت بدهی به بیمه برخوردار نیست اظهار داشت: بیمه دی می‌تواند از محل اعتباراتی که به آن تعلق می گیرد مدیریت بهینه ای انجام دهد و از بنگاه داری و سایر مواردی که بنیاد شهید به آن مبتلا است دوری کند؛ چرا که به نظر من سیستم مدیریتی موجود در بنیاد شهید به شدت فشل است و ضعیف ترین مجموعه است که در سطح کشور وجود دارد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در پایان با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید در سال ۹۳ یادآور شد: متاسفانه علی رغم ورود دادستان به این موضوع هنوز هم بعد از سال ها زوایای کامل اختلاس ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران روشن نشده است.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اعتباراتی که برای بخش عمرانی در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شده است ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ در مورد بودجه جاری نیز دولت درصدد است که آن را از درآمدهای نفتی جدا کند و صفر تا صد آن را از محل مالیات و عوارض تامین کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم ادامه داد: بحث همسان سازی حقوق و طبقه بندی مشاغل به عنوان دو اولویت دولت در سال ۹۹ در لایحه بودجه نشانه گذاری شده است.


کد خبرنگار : 23