تاریخ : 1398,یکشنبه 24 آذر17:11
کد خبر : 71327 - سرویس خبری : استان ها

دومین سالگرد شهید «علی‌ خوش‌لفظ» در همدان



دومین سالگرد شهادت جانباز هشت سال دفاع مقدس شهید «علی خوش لفظ» پنجشنبه ( ۲۸ آذر) در مسجد مهدیه همدان برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت جانباز هشت سال دفاع مقدس شهید «علی خوش‌لفظ» و راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم روز پنجشنبه، ۲8 آذرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی  حاج ولی الله کلامی  در مسجد مهدیه همدان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، سردار شهید علی خوش لفظ از نیروهای اطلاعات و عملیات لشکر 32 انصار الحسین (ع) استان همدان، هشتم آبان ماه سال 1343 در محله کمال آباد همدان و در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی به دنیا آمد.

با آغاز جنگ تحمیلی و پس از سال‌ها خدمت به محرومین و مستضعفین در گروه‌های جهادی و مردمی، با وجود اینکه به دلیل سن کم، بارها از حضورش در جبهه ممانعت شده بود، درس و مدرسه را رها کرد و به عنوان نیروی داوطلب بسیجی روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در مناطق عملیاتی حضور یافت. در اولین اعزام، روانه جبهه‌های غرب شد و در مناطق عملیاتی مریوان خدمت کرد.

از همان ابتدا با سردارانی چون حاج احمد متوسلیان، علی چیت سازیان، علی شاه حسینی، حبیب مظاهری، علیرضا ناهیدی، رضا چراغی، حسین قجه ای، احمد بابایی، حاج حسین همدانی، اسماعیل شکری موحد، جعفر مظاهری، علیرضا حاجی بابابی و محمود شهبازی آشنا شد و تحت تأثیر مرام و روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری آنها قرار گرفت.

بارها و بارها مجروح و زخمی شد اما مصمم‌تر از قبل حتی پیش از اینکه زخم‌هایش التیام یابد دوباره در جبهه‌ها حاضر می‌شد.

سال‌های پس از جنگ را با درد و رنج بسیار سپری کرد و در این سال‌ها، همسر فداکار و دو فرزند بزرگوارش دردهایش را التیام می‌بخشیدند و در کنار دوستان و رزمندگان همدان، سنگ صبور سال‌های بی‌قراری و جدایی علی خوش لفظ از یاران و همرزمانش بودند.

کتاب زندگی‌نامه این شهید بزرگوار به همت همرزمش حمید حسام با نام "وقتی مهتاب گم شد" به زیبایی به رشته تحریر درآمد و مورد توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

علی خوش لفظ پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت و صبر در برابر دوری یاران و دوستان، 29 آذر ماه سال 1396 آسمانی شد و به کاروان عظیم شهدا پیوست.


 


منبع : شبستان