تاریخ : 1398,چهارشنبه 27 آذر16:55
کد خبر : 71380 - سرویس خبری : پرونده

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار شد:

دولت نگاه ویژه‌ به جانبازان جسمی حرکتی در سهمیه بنزین داشته باشد


دولت نگاه ویژه‌ به جانبازان جسمی حرکتی در سهمیه بنزین داشته باشد

جانبازانی که دارای محدودیت های جسمی حرکتی هستند و قادر نیستند به راحتی و بدون خودرو و همراه تردد کنند، متاسفانه سهمیه موجود بنزین کفاف نیاز آنها را نمی‌دهد...

فاش نیوز - عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان خواستار نگاه ویژه دولت در موضوع اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان جسمی حرکتی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با بیان اینکه نظر ما این است که دولت نگاه ویژه‌ای به جانبازان جسمی حرکتی داشته باشد، اقدام دولت در سهمیه بندی بنزین و لحاظ نکردن قشر ایثارگر را ناشی از شتاب‌زدگی در اعلام سهمیه ها دانست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم که خود نیز متعلق به جامعه بزرگ ایثارگری است، خاطر نشان کرد:

با توجه به اینکه ایثارگران حق بزرگی بر گردن ما دارند، به خصوص جانبازانی که دارای محدودیت های جسمی حرکتی هستند و قادر نیستند به راحتی و بدون خودرو و همراه تردد کنند، متاسفانه سهمیه موجود کفاف بنزین خودروی آنها را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: به نظر من دولت باید سهمیه خاص را برای جانبازان با معلولیت بالای جسمی و حرکتی در نظر بگیرد تا حقی که این عزیزان به گردن نظام دارند، به نوعی ادا شده باشد.

نماینده سمیرم در مجلس دهم در پاسخ به سئوال فاش نیوز مبنی بر اینکه چرا سهمیه بنزین برای جانبازان تاکنون لحاظ نشده است، گفت: من فکر می‌کنم چون موضوع سهمیه بنزین به صورت عجولانه انجام شده و کار کارشناسی قوی در آن صورت نگرفته است، در حال حاضر نیز دولت مواردی که فراموش شده است را واکاوی و اصلاح می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: نظر ما این است که دولت یک نگاه ویژه به جانبازان جسمی حرکتی درخصوص سهمیه بنزین انجام دهد تا مشکلات آنها برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم متذکر شد: در صورتی که دولت طرح یا لایحه ای برای اختصاص سهمیه بنزین جانبازان به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، این آمادگی در نمایندگان ملت وجود دارد که نسبت به تصویب آن مساعدت لازم را به عمل آورند.


کد خبرنگار : 23