تاریخ : 1398,شنبه 30 آذر22:23
کد خبر : 71430 - سرویس خبری : استان ها

بلاتکلیفی پرونده احراز جانبازیِ جانباز فوت شده!



فرزند جانباز شیمیایی گمنام - احتراما اینجانب فرزند بازنشسته 1381 ناجا و جانباز متوفی 25 درصد 1386 بنیاد شهید که هویت جانبازی ایشان به بعد از بازنشستگی موکول شده بود.

چهار نهاد مربوطه حق ایشان رو تضیع نمودند اولی ناحیه انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد بود که هویت جانبازی ایشان رو منوط به اقدام ازطریق بنیادشهید عنوان نموده.

دومی با تحت پوشش بنیاد شهید درسال 1383 و با 5درصد کمیسیون به خاطر وجود ترکش پای چپ، طبق آیین نامه داخلی، کمیسیون احراز جانبازی ایشان را منوط به گذشت سه سال دیگر عنوان کرده بود که همین امر منجر به فوت ایشان گردید.

سومی هم کلانتری ناحیه انتظامی شیراز درحین کالبد شکافی جسد که می بایستی وراث مرحوم را نزد خود می خوانده اما شخص دیگری مراجعه و طبق مستندات کلانتری به قاضی کشیک استان شیراز که پیرامون این موضوع بوده، کسی یا شخصی شاکی نمی باشد و به همین علت پزشکی قانونی علت فوت را نارسائی مزمن و عوارض ناشی ازآن اعلام می دارد.

طی ملاقات با قائم مقام محترم سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران (سردار انصاری) طی مکاتبه با کمیسیون پزشکی ماده 15 مرقوم نمودند « مجروح جنگی را که متعاقب عفونت ریوی اعلام نمودید با اینکه مدارک شیمیایی داشته اند لذا با دقت و بررسی کامل درمورد پرونده اقدام گردد.»

پزشکی قانونی هم درسال 1388 با توجه به همان رای قبلی اظهار نموده جهت هرگونه سوال یا ابهام خاص مقتضی است که ازطریق مرجع قضایی مربوطه اقدام گردد، چون در بیمارستان شیراز براثر ضایعه پوستی پشت گردن و ریوی ناشی از شیمیایی بودن، در مورخه 1386/6/27 فوت می نماید.

لذا از آن مقام محترم استدعا دارم نسبت به ارایه مستندات مربوطه به کمیسیون عالی جهت اعاده حق ایشان اقدام نمایند.

مستدعی است نهایت همکاری با خانواده ایشان معمول گردد.

( مرحوم محمدحسین محمد یاری فرزند علی اکبر جانباز متوفی 25درصد ران راست.)


کد خبرنگار : 20