تاریخ : 1398,یکشنبه 01 دي14:49
کد خبر : 71452 - سرویس خبری : اخبار

همایش «شکوه ایثار» برگزار می‌شود



مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه نام پرستار با شخصیت عظیم و گرانقدری همچون حضرت زینب (سلام‌الله‌ علیها) گره خورده، نقش‌آفرینی این قشر متعهد در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را بی‌نظیر خواند و اظهار داشت: دوران دفاع مقدس شاهد ایثارگری و رشادت‌های بانوان رزمنده‌ای بود که نقش بسزایی در پشتیبانی از رزمندگان داشتند و چه بسا که خود در این راه به مجروحیت، اسارت یا شهادت می‌رسیدند.

همایش «شکوه ایثار» برگزار می‌شود

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همانگونه که حضرت زینب (س) مسوولیت حراست از بازماندگان و مجروحان کربلا و انتقال پیام آن واقعه خونین را عهده‌دار بود، پزشکیاران و بهیاران و پرستاران نیز در دوران دفاع مقدس با تاسی به عقیله بنی هاشم (س) این مسوولیت را در آن دوران سخت آتش و گلوله به نحو احسن انجام داده و در انجام آن رو سپید شدند.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه پرستاران عاشورایی دفاع مقدس یکی از ارکان اصلی مقاومت رزمندگان اسلام بودند، گفت: اگر زنان داوطلب و پرستار به مدد و مساعدت جبهه و جنگ نمی‌آمدند، آمار شهدای جنگ فزونی می‌یافت و اگر مجروحان به موقع مداوا نمی‌شدند، درمان بعدی آنها، هزینه سنگینی را بر بیت‌المال تحمیل می‌کرد.

وی ادامه داد: روایت جهادگری پرستاران و امدادگران در آن برهه حساس تاریخی وجهه دیگری از الگوی زن مسلمان و انقلابی را بازآفرینی می‌کند که در همه عرصه‌ها حضور فعال و مثمر ثمر دارد.

مجتهدزاده در پایان اظهار داشت: به پاس این همه ایثارگری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نظر دارد با مشارکت فرهنگسرای بهاران از پرستاران دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آورد.

 


منبع : دفاع پرس