تاریخ : 1398,دوشنبه 02 دي16:31
کد خبر : 71476 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

پیشنهاداتی برای رزمندگان فراموش شده



مشکانی - ضمن تشکر و قدر دانی از همه پیگیری های مستمر بعضی از عزیزان دلسوز رزمندگان فراموش شده، خواهشمند است با عنایت به اینکه ارتقای منزلت و معیشت جانبازان و رزمندگان و خانواده هایشان یک اقدام راهبردی در راستای ارتقای امنیت ملی است، در جلسات پیش رو که ان شاالله خواهید داشت، موارد مشروحه زیر را پیگیری فرمایید.

1-  تسریع در برگزاری جلسات شورای راهبری سند خدمت رسانی به رزمندگان و پیگیری تصمیمات قبلی.
2-  تسهیل در فرآیند اعطای حداقل 5% جانبازی به رزمندگان فاقد مدارک بالینی که جانبازی اشان از سوی کمیسیون نیروهای مسلح تایید گردیده است
3-  کمک  معیشت همه رزمندگان و جانبازان که در نوبت هستند با اولویت مناطق محروم و زلزله و سیل زده برقرار شود.
4-  پرونده های واجدین شرایط پرداخت کمک معیشت، مربوط به جانبازان زیر25% طبق تصمیمات قبلی ازساتا به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل و حداقل حقوق طبق ضوابط به همه رزمندگان و جانبازان پرداخت شود.
5-  کلیه رزمندگان بیش از 12 ماه حضور در جبهه شاغل در بخش غیر دولتی، همانند رزمندگان شاغل در بخش دولتی معاف از مالیات بر درآمد به ماخذ هفت برابر حداقل حقوق شوند و این موضوع در پیشنهادی که در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است اصلاح شود .
6-  جهت اجرای ماده 27 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، مبنی بر پرداخت مدت حضور در جبهه به میزان یک و نیم برابر رزمندگان از سوی دولت به صندوق های بازنشستگی، بودجه لازم پیش بینی و موانع موجود با هماهنگی سازمان تامین اجتماعی رفع گردد.
7-  بیمه درمان پایه و تکمیلی همه رزمندگان اعم از رزمندگان کم درآمد و یا شاغل و یا کارمند در بودجه سال 99 پیش بینی شود.
8-  سوابق بیمه های کلیه ایثارگرانی که هم اکنون از ساتا کمک معیشت دریافت می کنند و در سایر صندوق های بازنشستگی دارای سابقه بیمه پردازی هستند در صندوق ساتا تجمیع شود. این اقدام می تواند برای تبدیل کمک معیشت به حقوق یگ گام بسیار مهم و اساسی باشد.
9-    با توجه به پیش بینی های انجام شده در بودجه سال 98 در خصوص تهیه آیین نامه نحوه پرداخت وام مسکن رزمندگان تسریع شود. 
10-   کمک معیشت رزمندگان به دلیل اشتغال همسران و یا پرداخت حق بیمه خویش فرمایی، قطع نشود.
11-   تخفیف حداقل سی درصد شهریه دانشگاه جهت رزمندگان  و فرزندانشان براساس قانون برنامه ششم اجرا شود.
12-   در جهت حفظ کرامت ایثارگران بجای کلمه معسر از  واژه " کم درآمد " در مکاتبات استفاده شود تا به مرور در قوانین بعدی به صورت کلی این واژه حذف شود

رزمندگان را فراموش کرده اید به دادشان برسید.


کد خبرنگار : 20