تاریخ : 1398,سه شنبه 03 دي14:58
کد خبر : 71505 - سرویس خبری : اخبار

نامه وارده:

تأخیر در اجرای ماده ۳۸ و اعطای حکمت کارت چه حکمتی دارد!


تأخیر در اجرای ماده ۳۸ و اعطای حکمت کارت چه حکمتی دارد!

بحث ماده ۳۸ و حکمت کارت در مورد بسیاری از جامعه ایثارگری در حد وعده باقی مانده است...

جانباز سیدعباس منصوری - چندی ست معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور اجرای قانون ماده ۳۸ از اول مهر ۹۸ صادر شده است ولی متاسفانه تا کنون تعداد اندکی از جانبازان بسیجی و سرباز موفق به برخورداری از مزایای این قانون و افزایش مستمری دریافتی از بنیاد شده اند.

این در حالی ست که براساس قانون جامع ایثارگران، این ماده از قانون می بایست شامل همه جانبازان بسیجی و سرباز بشود که متاسفانه در سیستم مالی بنیاد به صورت ناعادلانه اجرا گردیده است. به همین منظور بسیاری از ایثارگران گهگاه با مراجعه به بنیاد پیگیر اجرای کامل آن هستند ولی تاکنون نتیجه ای حاصل نگردیده است. آقایان مسئول با ادعای اینکه احکام حقوقی بسیاری از جانبازان سرباز و بسیجی هنوز از طریق سپاه پاسداران و ارتش صادر نشده و یا تعدادی ارسال شده ولی اعتبار لازم برای اجرای آن وجود ندارد، از اجرای کامل آن سرباز می زنند.

گاهی ایراداتی از قبیل نقص مدرک و پرونده مطرح می شود که با وجود دولت الکترونیک و سیستم سجایا که همه اطلاعات و مدارک ایثارگران در آن قابل دسترسی و مشاهده است، این بهانه ها به هیچ وجه پذیرفته نیست.

موضوع بعدی اینکه آقای پاکدل(معاون تعاون بنیاد) اوایل آذرماه امسال اعلام کرده است که کارت حکمت جهت کمک به جانبازان از 16 آذرماه توزیع می شود. طبق اعلام جناب پاکدل، براساس هماهنگی با ستادکل نیروهای مسلح، این کارت اعتباری برای جانبازان بسیجی و وظیفه توزیع خواهد شد؛ که البته گویا شعاری بیش نبوده است. چرا که کارت های حکمت را نه تنها در تاریخ 16 آذرماه که تا اوایل دی ماه نیز توزیع نکرده اند و براساس اطلاعاتی که موجود است، کارت حکمتی هم که به خانواده شهدا تحویل داده اند هنوز فعال نشده است. حال با توجه به وضعیت اقتصادی این قشر، شایسته آن است که وعده داده شده هرچه سریعتر عملی گردد.

گویا خلف وعده در بین مُسئولان محترم عادت شده است و هیچ یک از مسئولان حاضر به پاسخگویی نیستند. حال باید دید چه کسی در ارتباط با این دو مورد جوابگو خواهد بود؟!


کد خبرنگار : 23