تاریخ : 1398,چهارشنبه 04 دي13:30
کد خبر : 71507 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مجلس با تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران موافقت کرد


مجلس با تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران موافقت کرد

نمایندگان ملت در بهارستان در جریان رسیدگی به طرح استفساریه تبصره ۱ بند ذ ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، آن را شامل حال کلیه مشمولان ماده ۲۱ قانون ایثارگران دانسته...

فاش نیوز - نمایندگان مجلس به استفساریه ای در مورد تبدیل وضعیت شغلی ماده ۲۱ قانون ایثارگران رأی مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان ملت در بهارستان در جریان رسیدگی به طرح استفساریه تبصره ۱ بند ذ ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، آن را شامل حال کلیه مشمولان ماده ۲۱ قانون ایثارگران دانسته و نظر مثبت خود را در پاسخ به آن اعلام کردند.

بر اساس این گزارش در طرح استفساریه تبصره یک بند ذ ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور که برای اعلام نظر و رای گیری در صحن علنی مجلس ارائه شده بود آمده است:

 

آیا منظور از تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی (پیمانکاری) به رسمی قطعی و قراردادی به رسمی قطعی و قرارداد معین به رسمی قطعی و پیمانی به رسمی قطعی و رسمی به رسمی قطعی مقرر در تبصره (۱) بند «ذ» ماده (۸۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان حداکثر پس از سه ماه توسط دستگاه محل خدمت به رسمی قطعی، دائم، ثابت و سایر عناوین مشابه می باشد که قبل و بعد از تصویب قانون برنامه ششم خارج از سهمیه استخدامی و بدون آزمون جذب دستگاههای مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شده یا می شوند نیز شامل تمامی مشمولان ماده (۲۱) قانون ایثارگران (اعم از خانواده شهدا، همسر و فرزندان شهدا، خواهر و برادر شهید، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان یکسال اسارت و بالای یکسال اسارت، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵) به بالا و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد( ۲۵٪) و رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه و همسر و فرزندان آنان) می شود؟
 

پاسخ:

بلی. تبدیل وضعیت استخدامی مقرر در تبصره (۱) بند «د» ماده (۸۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، شامل کلیه مشمولان مندرج در ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می شود.

 

این گزارش حاکی است که نمایندگان ایثارگر مجلس با 152 رای موافق ۱۹ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نفر نماینده حاضر با رای مثبت خود به تصویب طرح استفساریه به نفع ایثارگران رای دادند.

**معرفی


کد خبرنگار : 23