تاریخ : 1398,سه شنبه 03 دي19:57
کد خبر : 71508 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تصویب بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید برای سال ۹۹


تصویب بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید برای سال ۹۹

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی برخی نتایج نشست مشترک نمایندگان ایثارگر با مسئولان بنیاد شهید را تشریح کرد...

فاش نیوز - سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس از تصویب بودجه 24 هزار میایارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی اکبر کریمی، نماینده ایثارگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی و در تشریح جزئیات نشست مشترک با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بر اساس بودجه پیشنهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیش از 24 هزار میلیارد تومان برای راهبرد امور جامعه ایثارگری در سال آینده وجود دارد که از این مبلغ، دولت 20 هزار میلیارد تومان را عهده دار شده است اما مبلغی نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد که نمایندگان ایثارگر با تلاش و همت خود باید کسورات را جبران کنند.

کریمی ادامه داد: با توجه به هماهنگی قبلی که با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عمل آمده بود، در آستانه بررسی لایحه بودجه سال 99، فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اقدام به برگزاری جلسه مشترکی در محل کمیسیون اصل 90 در بهارستان کرد.

شهیدی: به بنیاد شهید کمک کنید

وی افزود: در این نشست آقای شهیدی گزارشی از شرایط و نحوه و میزان اعتباراتی که برای حوزه ایثارگران در لایحه بودجه سال 99 توسط دولت لحاظ شده است ارائه کرد. همچنین درخصوص کسوراتی که در بودجه بنیاد شهید وجود دارد، رئیس بنیاد شهید خواستار کمک و مساعدت نمایندگان ایثارگر برای تامین اعتبارات مورد نیاز شد.

نماینده ایثارگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اضافه کرد: در این نشست پس از رایزنی هایی که بین نمایندگان ایثارگر و مسئولان بنیاد شهید صورت گرفت، مقرر شد این موضوع توسط نمایندگان در مجلس در فرآیند رسیدگی به لایحه بودجه سال 99 پیگیری شود تا با ارائه پیشنهاداتی کم و کاستی های موجود در بودجه بنیاد در سال آینده برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم ادامه داد: مهم ترین دغدغه ای که اعضای فراکسیون ایثارگران در این نشست داشتند، بحث تامین کامل منابع مالی لازم برای بیمه تکمیلی جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا بود که طی دو سال گذشته باعث ایجاد بحران در امر سلامت جامعه ایثارگری شده است و متاسفانه بسیاری از مراکز بهداشتی قراردادهای خود را با بنیاد لغو کرده بودند و از پذیرش ایثارگران خودداری می کردند.

بیمه تکمیلی دغدغه جامعه ایثارگری

کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان یک دغدغه جدی از سوی جامعه ایثارگری در نشست مشترک با بنیاد شهید مطرح شد و با توجه به تمهیداتی که قرار است از سوی بنیاد فراهم شود و قول هایی که از طرف سازمان برنامه و بودجه داده شده و در لایحه بودجه سال آینده نیز لحاظ شده است، امیدواریم در سال آینده در این بخش، مشکل خاصی نداشته باشیم.

تهاتر بدهی بنیاد به دانشگاه آزاد

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تصریح کرد: موضوع بعدی، بحث بدهی زیاد بنیاد شهید به دانشگاه ها درخصوص شهریه دانشجویان ایثارگر بود. در این مورد آقای شهیدی اعلام کرد که بر اساس توافقاتی که با دانشگاه آزاد اسلامی، که تقریبا بزرگ ترین طلبکار بنیاد شهید است، داشتیم کل بدهی به صورت تهاتر زمین و املاک تسویه خواهد شد.

نماینده ایثارگر مردم اراک یادآور شد: مقرر گردید با این توافق بنیاد با دانشگاه آزاد، معضل پرداخت شهریه دانشجویان ایثارگر در سطح کشور برطرف شود تا بتوانند با فراغ بال به تحصیلات خود ادامه دهند.

رشد اعتبارات بنیاد در سال 99

کریمی با اشاره به مبحث دیگری در مورد حقوق و مزایای خانواده ایثارگران تاکید کرد: در این نشست گزارشی درخصوص اعتبارات مورد نیاز در سال آینده ارائه شود و با عنایت به همه مشکلاتی که دولت در بخش اعتبارات برای سال آینده دارد و این مشکلات هم قابل قبول است، با پیگیری هایی که در فراکسیون ایثارگران و بنیاد صورت گرفته است، در لایحه بودجه سال 99، رشد قابل قبولی برای اعتبارات مورد نیاز بنیاد شهید دیده شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی متذکر شد: باید تلاش کنیم در سال 99 مجموعه خانواده بزرگ ایثارگران که حق بزرگی به گردن نمایندگان، دولتمردان و همه ملت ایران دارند، از کمترین مشکلات برخوردار باشند.

بودجه 24 هزار میلیارد تومانی بنیاد در سال آینده

کریمی درخصوص رقم بودجه سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در لایحه بودجه سال 99 یادآور شد: مجموع رقمی که برآورد بنیاد شهید برای بودجه سال آینده بود، حدود 24 هزار میلیارد تومان است اما رقمی که در لایحه بودجه کل کشور پیش بینی شده است، کمتر از 21 هزار میلیارد تومان است و 3 هزار میلیارد تومان کسری بودجه برای بنیاد شهید در سال 99 وجود دارد که امیدواریم با تدابیری که از سوی نمایندگان ایثارگر مجلس اندیشیده شده، کسری اعتبارات برطرف شود.

**معرفی

 


کد خبرنگار : 20