تاریخ : 1398,جمعه 06 دي15:03
کد خبر : 71554 - سرویس خبری : اخبار

خبر ویژه فاش نیوز برای سهمیه ویژه بنزین!

تعیین سهمیه ویژه ۴۰ لیتری بنزین برای جانبازان و معلولان


تعیین سهمیه ویژه ۴۰ لیتری بنزین برای جانبازان و معلولان

پس از پیگیری‌های گروه های جانبازان و درخواست های مکرر نمایندگان مجلس، با سهمیه ویژه ۴۰ لیتری جانبازان و معلولان موافقت شد.

فاش نیوز - پس از پیگیری‌های گروه های جانبازان و درخواست های مکرر نمایندگان مجلس، با سهمیه ویژه 40 لیتری جانبازان و معلولان موافقت شد.

 پس از دوندگی های بسیار در این زمینه و پیگیری های متعدد توسط پایگاه خبری فاش نیوز و گروه های جانبازان ازجمله انجمن جانبازان نخاعی، درخواست ها و گفت و گوهای مکرر با نمایندگان مجلس جهت توجه و کمک به رفع این مشکل، امروز شاهد موافقت مسئولان با سهمیه ویژه بنزین بودیم. به گزارش خبرگزاری ها پس از بررسی ها و پیگیری‌های متعدد نهادهای مسئول، با تخصیص سهمیه بنزین ویژه برای معلولان و جانبازان موافقت شده و زین پس 100 لیتر بنزین برای افراد دارای کارت سوخت ویژه درنظر گرفته خواهد شد.

 یکی از مشکلات نظام سهمیه بندی اخیر بنزین، عدم تخصیص سهمیه ویژه بنزین برای معلولان و جانبازان بود، چرا که این قشر از جامعه، به دلیل مشکلات جسمی، کمتر امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارند. ماشین اگر برای افراد عادی حکم یک وسیله تسهیل یا کمک کننده را دارد، اما برای افراد دارای محدودیت حرکتی مثل جانبازان نخاعی و افراد ویلچری، حکم پا را دارد.

 افرادی که مجبور هستند برای کوچک ترین مسافتی از ماشین استفاده کنند و یا امکان استفاده از مترو و اتوبوس و ... را ندارند، با بنزین محدود، تردد و روابط اجتماعی و حضور در جامعه شان کمرنگ تر شده و باعث انزوای آنان می گردد بنابراین اختصاص بنزین بیشتر به این قشر، بسیار ضروری و حیاتی محسوب می شود.

 محمد نفریه، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در این خصوص گفت: با توجه به درخواست مکرر معلولان و جانبازان نسبت به افزایش سهمیه بنزین، در کارگروه ویژه وزارت کشور این موضوع بررسی و اختصاص سهمیه بنزین ویژه به معلولان و جانبازان تصویب شد.

 وی افزود: در این کارگروه اختصاص سهمیه بنزین ویژه معلولان و جانبازان بررسی شد و در مرحله اول با تخصیص سهمیه بنزین برای پلاک‌های ویژه جانبازان و معلولان موافقت شده است.
نفریه گفت: این موضوع به وزارت نفت، جهت تعیین میزان سهمیه ابلاغ شده است.

 همچنین شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره سهمیه بنزین افراد دارای معلولیت اظهار کرد: سهمیه بنزین افرادی که کارت سوخت آن‌ها به عنوان جانبازان و معلولان تأیید شده از همین ماه 100 لیتر است.

 وی افزود: خودرو‌های پلاک ویژه معلولان علاوه بر 60 لیتر سهمیه شخصی، 40 لیتر بیشتر دریافت می‌کنند و برای خودرو‌های دوگانه سوز نیز علاوه بر 30 لیتر شخصی، 40 لیتر دیگر تخصیص داده شده است که در مجموع 70 لیتر می‌شود.

 رضایی تصریح کرد: کارت سوخت برخی از افراد دارای معلولیت و جانباز که از نوع کارت سوخت جانبازان و معلولان نیست، باید تغییر کند، البته سهمیه به کارت سوخت آن‌ها واریز می‌شود و تا زمانی که کارت جدید را دریافت کنند برای آن‌ها ذخیره می‌شود.

** مرادی