تاریخ : 1398,پنجشنبه 12 دي19:30
کد خبر : 71651 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

ایثارگران باید حداکثر تا ۳ ماه پس از به کارگیری استخدام شوند


ایثارگران باید حداکثر تا ۳ ماه پس از به کارگیری استخدام شوند

وضعیت استخدامی تمامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اعم از اینکه از طریق سهمیه یا خارج از سهمیه جذب دستگاه‌های مشمول قانون شده باشند، باید حداکثر پس از ۳ ماه به رسمی قطعی یا ثابت و یا دائم تبدیل شود...

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از الزام دولت به اجرای استفساریه ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران خبر داد.

 به گزارش فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب استفساریه تبصره 1 بند ذ ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه کشور از سوی نمایندگان ملت خاطر نشان کرد: بر اساس روال قانونی، هر طرح و لایحه ای پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید مجددا به مجلس ارسال می گردد تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس دهم ادامه داد: در صورتی که این استفساریه توسط شورای محترم نگهبان تأیید شود، وضعیت استخدامی تمامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اعم از اینکه از طریق سهمیه یا خارج از سهمیه جذب دستگاه‌های مشمول قانون شده باشند، باید حداکثر پس از 3 ماه به رسمی قطعی یا ثابت و یا دائم تبدیل شود.

رییس فراکسیون ایثارگران مچلس شورای اسلامی در خصوص مزیت تصویب استفساریه تبصره 1 بند ذ ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه برای جامعه ایثارگری متذکر شد: با اجرای این قانون، نیروهای پیمانی به رسمی قطعی و کارگری غیرثابت به دائم یا ثابت تبدیل وضعیت می شوند و برای تبدیل وضعیت استخدامی، لزومی به شرکت در آزمون استخدامی نیست

نماینده مردم ایثارگر رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم در بخش دیگری از سخنان خود از بررسی استفساریه ای در خصوص فوق العاده ایثارگری خبر داد و تصریح کرد : پرداخت همزمان فوق العاده های ایثارگری به جانبازان، آزادگان و فرزندان معزز شهدا کاملا منطبق بر قوانین بوده و هست.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: هرگونه حذف یا عدم پرداخت یکی از فوق العاده ها از سوی دستگاه ها مورد پذیرش نیست و از طریق مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است و ما در فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیر موضوع هستیم.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: به همین منظور استفساریه ای از سوی فراکسیون ایثارگران مچلس شورای اسلامی تهیه کرده ایم که در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

همچنین به گزارش ایثار، مهدی ایزدی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره متن این استفساریه تصریح کرد: با اشاره به تصویب استفساریه تبصره 1 بند (ذ) ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه توسط مجلس شورای اسلامی، در صورتی که این استفساریه توسط شورای محترم نگهبان تأیید شود، وضعیت استخدامی تمامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اعم از اینکه از طریق سهمیه مقرر در ماده ۲۱ جذب شده باشند یا خارج از سهمیه، جذب دستگاه‌های مشمول قانون شده باشند باید حداکثر پس از 3 ماه به رسمی قطعی یا ثابت و یا دائم تبدیل شود.
وی افزود: بر این اساس نیروهای کارمند پیمانی به رسمی قطعی و نیروهای کارگری غیرثابت به دائم یا ثابت تبدیل وضعیت خواهند شد و برای تبدیل وضعیت استخدامی آنها نیاز به شرکت در آزمون استخدامی نیست
.

*** یاسری